Problem med IE

F

Farouk

Så fort jag öppnar ett webbfönster så hänger det sig totalt & det tar ca 3-4 minuter innan startsidan (Aftonbladet) har laddats klart. :crazy:

Vad kan felet vara? Har ringt support för min internetuppkoppling men allt ser normalt ut hos dom.

Jättetacksam för svar!
 
Sv: Problem med IE

Har du testat att byta startsida?
Till nåt som inte tar så lång tid att ladda?

Kollat igenom datorn?
Uppdaterat IE?
Uppdaterat ditt operativsystem?
Virusscannat, rensat och defragmenterat?
 
Sv: Problem med IE

Kolla runt lite i de andra trådarna här på forumet om webläsare (vebbläsare, webbläsare) Firefox eller Opera är de vanligaste.

Ska iväg nu, men är hemma sent ikväll. Kollar in här då.

Har du inte fått ordning på det då så hojta. Men försök själv först ;)
 
Sv: Problem med IE

Gå in på typ microsoft.se eller .com eller vad det är...
(Min dator uppdaterar automatiskt.)
 
Sv: Problem med IE

Jahapp, nu har det börjat igen :crazy: Jag blir tokig! Har kört vartenda jävla virusprogram och tagit bort alla ev. virus men det ger inte med sig. Har uppdaterat IE också (version 7.0) men inget hjälper.

Snart lämnar jag in den här dumburken till någon datordoktor! :mad: :crazy:
 
Sv: Problem med IE

Jahapp, nu har det börjat igen :crazy: Jag blir tokig! Har kört vartenda jävla virusprogram och tagit bort alla ev. virus men det ger inte med sig. Har uppdaterat IE också (version 7.0) men inget hjälper.

Snart lämnar jag in den här dumburken till någon datordoktor! :mad: :crazy:

Din nuvarande "seghet" kan ha att göra med IE 7. I den versionen finns ett nätfiskefilter som kan göra att det tar evigheter att ladda sidorna.
IE 7 är något av det sämsta som Microsoft har gjort (näst efter Vista). :crazy:
Mitt tips är att du provar en annan webläsare.
 
Sv: Problem med IE

http://www.mozilla.com/en-US/firefox/all.html

Testa att ladda ner Firefox och se om det fungerar bättre. Du bara laddar ner och installerar så är det klart. IE behöver du inte bry dig om att ta bort eller så, det kan vara bra att ha kvar ifall du råkar in på någon sida som inte är kompatibel för FF.

(Me :love: FF!)
 
Sv: Problem med IE

Men segheten kom innan jag testade att installera 7.0. :crazy:
Förra gången höll det i sig i ca 1 vecka, så jag får väl hoppas att det försvinner av sig själv denna gången också..
 
Sv: Problem med IE

Jag tycker absolut att du ska byta webbläsare, t.ex. Opera eller Firefox gör surfandet mycket trevligare än IE.

Men du bör, även om du skaffar en annan webbläsare och det fungerar bra, försöka ta reda på vad ditt problem beror på (om problemet finns även i andra webbläsare så är det förstås en ytterligare ledtråd).
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har alltid sovit dåligt men med åren har det eskalerat och tyvärr har jag fått noll respons från vården när jag tagit upp det...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 444
Senast: Hazel
·
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 602
Senast: Icfafn
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 082
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 333

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp