Bukefalos 28 år!

Problem med ikonerna på skrivbordet

S

Skuggabaldur

Vi har lite problem med en av datorerna hemma. Det är alla ikonerna på skrivbordet. För det första är alla markerade (blåa) och sen kan man inte lägga dem var man vill på skrivbordet. De lägger sig i rader från vänster till höger. Skulle vilja ha Papperskorgen längst ner i högra hörnet, men det går inte att flytta dit den. Lägger sig bara bland de andra till vänster.
Det har varit så här i några år och jag minns inte vad som orsakade det. Antagligen nåt program pappa installerade.
Men hur blir man av med det?:confused:
 
Sv: Problem med ikonerna på skrivbordet

Högerklicka på skrivbordet och kolla om Ordna automatiskt är aktiverat i Visa menyn.
 
Sv: Problem med ikonerna på skrivbordet

Tack, ska prova ikväll!
 
Sv: Problem med ikonerna på skrivbordet

Hurra, det funkade! Tänk att det var så enkelt:o!

Vet du/nån annan hur man får bort markeringen kring alla ikoner?
 
Sv: Problem med ikonerna på skrivbordet

Vet inte riktigt hur du menar att det ser ut, men kolla så att du inte har någon konstig färg som bakgrundsfärg...
 
Sv: Problem med ikonerna på skrivbordet

Om du tänker dig att du har en mapp liggande på skrivbordet och så klickar du på den en gång bara. Då blir den ju blå (eller svart eller vilken färg man nu har). Samma om jag klickar Ctrl+A på den här texten jag skriver nu. Då markeras ju hela texten. En sån markering menar jag - är dålig på att förklara verkligen:o.

Men iaf så är alla mappar/ikoner på skrivbordet markerade på det viset och det går inte att få bort det. Har gått in på Kontrollpanelen - Bildskärm och provat att ändra alla olika alternativ men inget hjälper. Men ska kolla upp det med bakgrundsfärgen för säkerhets skull!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 317
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Jag kommer att behöva flytta ifrån mitt barn. Hur ska man leva med sig själv efter det? Hur ska man överleva med att bara få ha sitt...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
14 095
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 720
Senast: Ajda
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 013
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp