Problem med mitt sto !

kaameel

Trådstartare
Hej allihopa ! jag har ett varmblods sto på 6 år som jag har en del problem med .

Hon är väldigt lätt stressad och tittig/rädd för de mesta när man rider ut i skogen. stark som en oxe och otroligt het. Hon har nu börjat att stegra/resa sig när hon blir rädd eller ja i ren protest kan man väl säga.
jag vet inte hur jag ska bära mig åt för att få henne att sluta med detta . nån som har några bra tips ?!
Tack på för hand !
 
Sv: Problem med mitt sto !

Hej allihopa ! jag har ett varmblods sto på 6 år som jag har en del problem med .

Hon är väldigt lätt stressad och tittig/rädd för de mesta när man rider ut i skogen. stark som en oxe och otroligt het. Hon har nu börjat att stegra/resa sig när hon blir rädd eller ja i ren protest kan man väl säga.
jag vet inte hur jag ska bära mig åt för att få henne att sluta med detta . nån som har några bra tips ?!
Tack på för hand !

svårt att säga utan att ha sett hästen o så o inte veta bakgrund..
är hästen körd o tränad för trav?
varför fick hästen gå av banan o hur länge sen va det hon sluta i så fall?

min travare har varit precis som du beskriver. 3 år snart har ja kämpat o nu börjar d släppa. mitt bästa tips är att kolla hästen hos vet o hittar inte den något så ta ut en equterapeut.... den sistnämda hjälper mig o det blir bara bätre o bättre. På min häst satt d i ryggen så smärtan orsakade en stressig o het samt stegrande häst. han är fortfarande tittig o så men på en normal nivå.
sitter d i huvudet o d e en olat hon lagt till med så e nh mitt starka tips för ett bättre ledarksap och kontakt med hästen där den repsekterar dig o du hästen + kunnig tränare för att komma till rätta med problemet

lycka till!

mvh
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har nyligen köpt en 6-årig fullblodsvalack som bara stått på försäljningsstall tidigare. Han är som en 4-åring i ridningen så...
Svar
6
· Visningar
1 197
Senast: skiesabove
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
2 799
Senast: Sel
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 148
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 377

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rintränings- och utställningstråd
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp