Problem med överföring av filer till läsplatta

Islandshästryttare

Trådstartare
Jag har en pocketbook och till den har jag fått en sladd för att föra över filer mellan dator och plattan när jag lånar eller köper böcker. När man sätter i sladden så ska man få upp ett val att antigen välja datorlänk (för överföring) eller ladda för att ladda plattan. Men väldigt ofta så sätter min läsplatta på sig istället för att ge mig de två valen, kan få försöka upp 8-9 gånger innan jag får upp valen så jag kan föra över filen. Det har ingen betydelse om jag sätter i sladden i läsplattan eller datorn först jag får ändå samma problem

Ska också gå att föra över filer trådlöst men tyvärr har aldrig min dator hittat läsplattan för trådlös överföring via bluetooth, alla andra apparater på bluetooth som t.ex. min mobil hittar datorn. Nån som har haft nåt liknande problem och har några tips?
 
Spontant tänker jag att det är någon drivrutin som strular. Om du öppnar Enhetshanteraren på datorn när plattan är ikopplad, visar den några konflikter? De syns tydligt i listan eftersom berörda enheter får en gul varningstriangel.

Visas det någon konflikt - eller även om det inte gör det, för ibland strular det oavsett - så skulle jag prova att avinstallera drivrutinerna till plattan helt och sedan installera om dem på nytt.

Att den inte kopplar via Bluetooth är jag mindre säker på anledningen till. Skiljer dator och platta mycket i ålder? Jag tänker att de kanske använder olika versioner och därför inte kan kommunicera med varandra. Isåfall tror jag inte att det finns så mycket att göra.
 
Det här låter kanske dumt, men har du försökt med andra sladdar och datorer för att se om det fungerar? Jag brukar alltid börja med uteslutningsmetoden för att isolera problemet. Nästa steg är en soft reset och sedan en factory reset. Jag brukar använda calibre och calibre companion för att föra över mina e-böcker via wifi. Alt ladda ner låneböcker direkt till plattan utan att gå via datorn.
 
Spontant tänker jag att det är någon drivrutin som strular. Om du öppnar Enhetshanteraren på datorn när plattan är ikopplad, visar den några konflikter? De syns tydligt i listan eftersom berörda enheter får en gul varningstriangel.

Visas det någon konflikt - eller även om det inte gör det, för ibland strular det oavsett - så skulle jag prova att avinstallera drivrutinerna till plattan helt och sedan installera om dem på nytt.

Att den inte kopplar via Bluetooth är jag mindre säker på anledningen till. Skiljer dator och platta mycket i ålder? Jag tänker att de kanske använder olika versioner och därför inte kan kommunicera med varandra. Isåfall tror jag inte att det finns så mycket att göra.

Tack för svar. Jag tror det snarare är problem med själva läsplattan än datorn. Läsplattan kommer inte upp alls på datorns enhetshanterare och det finns ingen som indikerar att läsplattan syns. Det skiljer några år på läsplattan och datorn, dock har jag även försökt på sambons betydligt nyare dator och den vägrar också kommunicera med plattan via bluetooth eller sladd.
 
Det här låter kanske dumt, men har du försökt med andra sladdar och datorer för att se om det fungerar? Jag brukar alltid börja med uteslutningsmetoden för att isolera problemet. Nästa steg är en soft reset och sedan en factory reset. Jag brukar använda calibre och calibre companion för att föra över mina e-böcker via wifi. Alt ladda ner låneböcker direkt till plattan utan att gå via datorn.

Tack för svar, jag har försökt med tre olika sladdar och två datorer. Har dock lyckats föra över bok via dropbox nu. Internetläsarn på min läsplatta är otrolig seg och långsam så att ladda ner böcker direkt på plattan låter sig inte göras så enkelt tyvärr. Jag tror jag behöver installera om plattan, alltså göra en total fabriksåterställning för att få det att fungera igen då det ju har fungerat utan problem tidigare och det har jag inte riktigt orkat ta tag i just nu.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag behöver lägga över filer från min gamla till min nya dator (en 500 gb antagligen) till min hjälp har jag en ethernet sladd och...
Svar
4
· Visningar
617
IT & mobiler Hjälp mig. Jag är skitless på min dator och mitt internet hemma. Jag har ett trådlöst nätverk i vardagsrummet. Det funkar bra. I alla...
Svar
16
· Visningar
1 410
Senast: Brandgul
·
IT & mobiler Har försökt läsa igenom reglerna, men vet inte vad mitt problem hamnar under för kategori ( hem och hobby eller här). Moderator får i...
Svar
8
· Visningar
1 554
IT & mobiler Jag köpte min telefon i februari och har fortfarande inte lyckats klura ut hur jag ska föra över musik till den. Har gått igenom...
Svar
6
· Visningar
4 632
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp