Bukefalos 28 år!

Problem med popuprutor

aiquen

Trådstartare
Hur gör man egentligen om man vill ha en sida där man kan öppna flera popupfönster??

Hur blir koden/koderna?

Att fixa ett popupfönster är inga problem, utan problemet kommer när jag vill att det ska kunna gå att öppna ytterligare en.
Det fungerar alltså inte hur jag än gör trots att jag kikat på Webdesignskolan.com som brukar kunna hjälpa mig att lösa mina problem. :smirk:

Det som händer när jag fyller i
function popUp1()
function popUp2() etc..
som Webdesignskolan säger att man kan göra (var?) om man använder samma script flera gånger, står det att det är fel på sidan och ingenting händer när man trycker på bilden som ska poppa upp i ett större format (det är alltså x antal thumbnails jag försöker få till).

Nu har jag dock kommit så långt att bägge bilderna är klickbara (genom att lägga in hela koderna två ggr, vilket man ju som sagt inte ska/behöver göra??) men samma sida dyker då upp i båda popupfönstren trots att det ska vara två olika. :mad:

Någon som kan tänkas veta vad jag gör för fel och kan hjälpa mig?
(och ursäkta att det här är ett väldigt luddigt inlägg men jag är så trött så ögonen går i kors på mig och då går det inte riktigt att tänka klart..)
 
Tex:

<head>
<script language="JavaScript">
<!-- Begin
function popUp() {
props=window.open('din_websida.htm', 'poppage', 'toolbars=0, scrollbars=0, location=0, statusbars=0, menubars=0, resizable=0, width=200, height=300 left = 100, top = 100');
}
// End -->
</script>
</head>
<head>
<script language="JavaScript">
<!-- Begin
function popUp2() {
props=window.open('din_websida.htm', 'poppage', 'toolbars=0, scrollbars=0, location=0, statusbars=0, menubars=0, resizable=0, width=200, height=300 left = 100, top = 100');
}
// End -->
</script>
</head>
<head>
<script language="JavaScript">
<!-- Begin
function popUp3() {
props=window.open('din_websida.htm', 'poppage', 'toolbars=0, scrollbars=0, location=0, statusbars=0, menubars=0, resizable=0, width=200, height=300 left = 100, top = 100');
}
// End -->
</script>
</head>


<A HREF="javascript:popUp()">Klicka här!</A>
<A HREF="javascript:popUp2()">Klicka här!</A>
<A HREF="javascript:popUp3()">Klicka här!</A>
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 504
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 527
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 279
Senast: __sofia__
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
23 125

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp