Bukefalos 28 år!

Problem med pump till saltvattenfirrar.

Och_Aye

Trådstartare
Jag har absolut ingen aning om vad jag skriver nu, men jag hoppas att någon invigd förstår vad jag är ute efter. :D

Min morfar har köpt saltvattenakvarie, Red sea max 130.
Det är problem med pumpen, med "utblåsen". Det sitter ju två på pumpen och bara den ena funkar om båda är på. (Alltså stänger han av den ena så fungerar den andre bättre, det spelar ingen roll vilken han stänger av, den andre funkar ändå.) Han förklarar det med att det puffar konstigt om båda är på, lite då och då.
Jag har som sagt ingen aning om vad jag skriver, vet inte vad saker och ting heter utan bara att det är något knas.
 
Sv: Problem med pump till saltvattenfirrar.

Jag har jobbat med saltvattensakvarier, visserligen är det ett antal år sedan, men jag får erkänna att jag inte har en aning om vad du menar :p
Vad är det för pump han har? Är det filter pumpen som är problemet eller äggviteskummaren?
Är det en ny pump akvarie kan han vända sig till butiken som sålde. Är det begagnat bruka(de) det går att få hjälp med lite service på pumpar, iaf de större utvändiga pumparna som man bör ha till saltvatten.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 825
Senast: Klara
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag kommer säkert ångra att jag skriver dethär men jag måste bara få ut det. Och om ni tycker att jag är dum i huvudet så är jag väl det...
Svar
15
· Visningar
1 564
Senast: karl_h
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 936
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 285
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp