Problem med Razer mus!

BlackRose

Trådstartare
Hoppas någon vänlig själ här inne på buke kan förstå vad det är för fel på min razer mus "Razer Diamondback".

Bild; http://www.viaarena.com/reviewimages/db/diamondback.jpg

Den lägger av lite titt som tätt när den själv känner för det, fortsätter att lysa men reagerar inte på något...

För att få liv i den igen, måste jag ner på alla fyra..krypa ner bakom datorn, koppla ur USB:sladden, koppla in den igen..
och kravla mig upp på stolen igen. Då lever den, för ett tag iallafall.. :crazy:

Någon som kan få slut på mitt eviga kravlande bakom datorn? :confused:
 
Sv: Problem med Razer mus!

Skaffa en USB-portal att ha på bordet om du vill slippa krypa.
Uppdatera mjukvaran.
Installera om.
Testa annan USB-port.

Jag har en likadan och den la av att glappa när jag uppdaterade. Trodde det var datorns portaler först som var dåliga. (Har bärbar.)
Min mus slutade dock att lysa varje gång det hände.
 
Sv: Problem med Razer mus!

Känner mig dum nu som inte vet vad en USB-portal är för ngt..? :crazy:

Har testat installera om och har provat i båda USB portarna (har 2st på framsidan också, men där ville den inte alls fungera..)
 
Sv: Problem med Razer mus!

Mjukvaran har jag nog inte gjort något åt.. har bara använt skivan som medföljer..ska ta och kika på hemsidan.. :bow:
 
Sv: Problem med Razer mus!

Kan tillägga att jag har både installerat om igen och uppdaterat mjukvaran från hemsidan.. men håller fortfarande på, och om inte värre! :eek:

Några förslag?
 
Sv: Problem med Razer mus!

Skaffa en ny mus? :p
sådär höll min förra också på, utsliten av för mycket nötande vid datorn kanske (?) :angel: och tillslut blev jag så less på att måsta koppla i och ur den (fick också krypa in bakom datorn) så då skaffade jag mig en ny som fungerar felfritt istället.
 
Sv: Problem med Razer mus!

Det värsta är ju att den inte alls är gammal, och inget kvitto finnes kvar! :smirk:
 
Sv: Problem med Razer mus!

HA! detta problem är alltså inte bara med våran! våran blev PRECIS likadan, sluta fungera även fast den fortsätte lysa. tyvärr måste jag medela att detta inte går att göra något åt, vi trodde att de var något fel på datorn och testa i våra 2 andra datorer, samma problem. känns redigt surt då den inte direkt var billig och garantin hade ju tappats bort då musen var ca 1 år gammal. utan kvitto finns det ju inte heller mycket att göra :/

EDIT: ditt eviga kravlande bakom datorn kan endast "botas" genom ett beslut, köp en ny mus.
 
Sv: Problem med Razer mus!

Precis, man tycker ju att en lite dyrare mus ska hålla bättre och framförallt inte bråka! :mad:

Detta är razer # 2 som bråkar, blir nog annat märke nästa gång, tyvärr..då jag gillar dem :(
 
Sv: Problem med Razer mus!

Har du testat med en annan mus?
För mig blev det på samma sätt när min Windowsinstallation la av nästan helt.
PL
 
Sv: Problem med Razer mus!

Hade en logitech innan razer, och den fungerade problemfritt.. och testade min mus på brors dator, samma sak där. Så det är nog musen det är något vajs på :(
 
Sv: Problem med Razer mus!

vi köpte en ny spelmus (om det är de du vill ha), en logitech. funkar utmärkt utan problem.

razer har snygg design men usch så dålig kvalité :(
 
Sv: Problem med Razer mus!

Om du vill ha kvar musen men inte orkar krypa ner på golvet, gör som malumbub sa och köp en usb-portal. Den kopplar du in i datorns usb-uttag(bakom datorn dit du kryper nu alltså) och sen har du den på skrivbordet, det är alltså som en liten låda med usb-uttag på. Så kan du koppla in musen där så behöver du inte krypa ner på golvet! :)
 
Sv: Problem med Razer mus!

Men det blir ju lite panik när man spelar :eek: och så måste man vänta ngr sekunder innan man kan koppla in den med.. :(
 

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 014
Senast: LiviaFilippa
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 908
Senast: Snurrfian
·
Katthälsa Att avliva två älskade katter. När ingen enskild faktor är avgörande nog att definitivt ta det stora beslutet... men ackumulativet av...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 315
Senast: Murphy
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 046
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp