Problem med stallägare

Är så arg nu och funderar på att ringa skattemyndigheten, jag vill inte medverka i att betala svarta pengar.

Men det gick bara fint att betala svart så länge din dotter inte blev utskälld? :meh:

Efter att ha stått uppstallad på ridskola i flera år och sett horder av tonårstjejer passera stallet så är det nog mer sannolikt att stallägaren till slut fick nog än att din dotter hux flux blev utskälld och utslängd över en osläckt lampa som en blixt från klar himmel.
 
Grejen med många människor (både barn, ungdomar och vuxna) är att om man frågar ifall h*n var uppkäftig, dryg och tjafsade emot med en taskig attityd under ett argument som h*n anser sig blivit kränkt av, så har det absolut aaaaldrig hänt och h*n har absolut inte själv bidragit till att bråket eskalerat utan det är helt motpartens fel alltihopa. Ett typiskt exempel på detta just med barn är när barnen inte kan bete sig ordentligt i skolan och när lärarens tålamod är slut och h*n ryter ifrån så springer barnet hem och lipar till föräldrarna som i sin tur hoppar på läraren, trots att det i grunden är barnets eget fel.
 
Byt stall och lägg det bakom er, ni är ju själva delaktiga i dom svarta affärerna. Väldigt märkligt att ni varit nöjda med det fram tills en konflikt uppstår. Om ni swishat hyran så finns ju bevis på att ni betalat, men ni har inga kvitton att visa upp? Verkar bra korkat att anmäla motparten då ni själva möjliggjort svart hyra.

Man kan också försöka tänka lite längre, ja det är inte trevligt att bli utskälld, men har ni slarvat och glömt saker tidigare som byggt upp till detta? Har andra inackorderingar varit slarviga tidigare, så stallägarens tålamod tog slut?
 
Har min häst på lösdrift hos en stallägare som är lite egen.
Vi har inget avtal,endast ett muntligt sådant,hon skickar inga fakturor på stallhyran utan tycker att vi ska hålla rätt på detta själva och swisha henne.

Har nu upptäckt att hon ej har någon f-skatt men tar ju ut hyra för sina inackorderingar samt ridlektioner.
Hon har inget annat jobb utan pysslar med detta på heltid.
Så misstänker att hon gör detta svart.

Häromdagen skällde hon ut min dotter för att hon glömt släcka lampan när hon åkte hem samt skrek att vi kunde fixa en annan stallplats.
Dottern blev helt förstörd och ringde och storgrät och är nu förbjuden att vara där själv (hon är 17) vilket kommer ställa till stora problem för oss.

Är så arg nu och funderar på att ringa skattemyndigheten, jag vill inte medverka i att betala svarta pengar.

Behöver råd, vad hade ni gjort?
Kommer självklart leta nytt ställe men vill inte att hon kommer undan med sitt sjukt dåliga beteende.
Byt stall och lägg det bakom er

Jag hade nog inte anmält, inte för att jag vill låta fusk fortgå utan för att jag inte vet vilka andra stallägare/tränare/annat hästfolk i trakten som hon har kontaktnät med. Det kan bli så jobbigt om hon gissar att det är du och börjar snacka ned er med eventuella överdrifter inför diverse kontakter och någon av de kontakterna skulle råka vara någon ni skulle vilja anlita för något i framtiden.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är på gång att byta stallplats av diverse skäl då jag är missnöjd över stallägaren och hur denne agerat över tid med diverse saker...
2
Svar
39
· Visningar
5 780
Ekonomi & Juridik Önskar lite feedback från er hästkunniga människor. Vi är spekulanter på en ponny som är tänkt att bli min dotters första egna ponny...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
13 032
Senast: Snowball
·
Övr. Barn Långt och ganska rörigt inlägg Hej alla. Skriver detta anonymt då jag inte vill outa mig själv eller familjen. Jag är bonusförälder...
Svar
13
· Visningar
2 319
Senast: Killaloe
·
Utrustning Köpte i helgen ett par veredusskydd begagnade från en tjej på en salusida. Skydden skulle gå på 400 kr, plus spårbar frakt 53 kr...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 527
Senast: Sockerbit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Varulvslekarnas anmälningstråd
  • Vi som letar hus
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp