Problem med StarWars Galaxies

Ragatan

Trådstartare
Har införskaffat SWG och skulle börja spela det idag.

Har formaterat om C för att vara säker på att jag inte har kvar den otäcka Downloader.Dyfica.D (fick den fö från astalavista.box.sk när jag använde IE) och rensat bort en massa onödigt.

Har AVG Free som antivirusprogram och ZoneAlarm som brandvägg.

Har installerat SWG och skaffat användarkonto och uppdaterat.
Men kommer inte in i spelet.
Kommer så långt att menymusiken för att göra sin figur spelas men sen händer inget :(

Öpnar jag enhetshanteraren står det SWGclient svarar inte

Har ställt in ZoneAlarm enligt SWG:s anvisningar :mad: och provat att stänga ner AVG:n helt men det hjälper inte.

Någon som har förslag på andra åtgärder??

Vågar inte stänga ner ZoneAlarmet, se mitt svar på »Startar om sig själv???«
 
Testa att koppla ifrån och sen stänga av zonealarm, om du startar om innan du ansluter igen så är det lungt, bara för att se om det är Zonealarm som ställer till det. (Om SWG finns med i ZA lista med program så ställ in "Allowed" på server/internet etc, men det kanske är det du redan gjort?)

Kolla även om det finns några patchar att ladda hem för spelet.
 
Testa att koppla ifrån och sen stänga av zonealarm, om du startar om innan du ansluter igen så är det lungt, bara för att se om det är Zonealarm som ställer till det. (Om SWG finns med i ZA lista med program så ställ in "Allowed" på server/internet etc, men det kanske är det du redan gjort?)

Kolla även om det finns några patchar att ladda hem för spelet.

Det går ju inte!!!

Jag har laddat hem alla uppdateringar som finns för tillfället.

Star Wars Galaxies är ett ONLINE-spel. Det funkar ÖHT inte OFFLINE

Jag måste ju vara ansluten för att kunna göra min spelfigur och spela spelet. :(
 
gå in på #swg.norrsken på quaknet om du har mIRC.. där finns några smarta killar som säkert kan hjälpa dig :) bla. min pojkvän som är helt frälst i detta spel ;)
jag kanske börjar spela det till jul oxå om hans hotelser att köpa det till mig i julklapp blir av ;) tycker att ett mmorpg e tillräckligt iof :bump:

hoppas det löser sig!
 
Ja, men det borde gå att starta det ändå, eller åtminstone få någon grafik så vet du om det är zone alarm som ställer till det eller ej. Men om du ställt in allt på "tillåtet" för det spelet så borde det inte vara Zone alarm.
 
Jo, vi har det. Har hittat en till som har samma problem som mig, men hans lösning funkade inte här.

Ska prova med Nortons brandvägg istället o se om det blir nån skillnad.

Men det har inte högsta prioritet idag, har bara sovit 4 timmar i natt o sen jobbat 06:10-17:10. Ska jobba i morgon oxå o till Köpenhamn tidigt på måndag morgon så det får nog vänta till på tisdag ;)
 
Tror faktiskt att det löst sig.

Installerade Nortons brandvägg och nu kommer jag in i spelet.

Tyvärr orkar jag inte göra nån spelfigur nu, men jag har ju nått att se fram emot i morgon på jobbet ;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp