Problem med träningsskor - löpare se hit!

Jag köpte ett par Asics dynaflyte2 för nån månad sen. De skorna, med gjutna sulor och dubbelsydda strumpor gör att jag äntligen kan springa utan att att få blåsor i hålfötterna, som jag fått av alla skor tidigare.
Idag sprang jag 15 km utan tillstymmelse till blåsor. Älskar’t!
Jag har alltid fått höra när jag provat ut skor efter konstens alla regler att jag behöver skor med prontionsstöd, men bestämde mig nu ändå för att välja neutrala skor iom problemen med blåsor och pronationsskor är väldigt uppbyggda just där. Jag är glad att jag stod på mig!
 
Det ställer högre krav på din löpteknik, men är du van att springa i "barfotaskor"och inte fått ont så tror jag inte det är nån fara. Själv är jag snart inne på åttonde året med fivefingers och min kropp mår bara bättre och bättre ju mer jag använder dem!
Hur är de att gå i? Alltså hundpromenader osv, inte bara löpning?
 
Stadium har någonslags garanti. Om du inte är nöjd efter 30 dagars löpning får du byta skor. Titta om det vore något!
 
Jag lånar den här tråden :)

Jag har börjat jogga igen och har mina promenad jympadojjor då mina gamla löparskor försvunnit, de har varit sköna att gå i och ha på jobbet men märker nu att de är inte bra att springa i. De är för platta och jag har väldigt hög hålfot så det blir som ett islag i varje löpsteg=ont i skenben och knä.
Vad har ni som har samma fottyp för skor när ni springer? Jag vet av erfarenhet att jag behöver ha uppbyggt i hålfoten och rätt mycket stötdämpning för att kunna springa utan smärta i knän och skenben.
Skotips please!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp