Bukefalos 28 år!

problem med uppladdning av bilder

sweep

Trådstartare
och vid bortagande av bilder..

jag gick in på ws_ftp och tog bort lite bilder som jag inte ville ha uppe på hemsidan nu och det gick bra i datorn.. MEN dom ligger kvar på internet.. fast ws_ftp programmet säger att dom är borta..

sen så laddade jag upop bilder/filmer och det gick fin fint på datorn (efter att jag gjort rent på plats) men de kom inte upp på nätet först. Fick upp dom sen men alla de gamla sakerna ligger kvar..

så vad är fel?
 
Sv: problem med uppladdning av bilder

Har du hemsideutrymme hos Telia?
Det brukar alltid dröja ett tag innan filer tas bort alt. laddas upp på deras server. Det beror på att de har bytt till en "bättre plattform" eller något sådant. Yeah.
Periodvis har jag jätteproblem med Telia och periodvis funkar det som förut.

Om du inte har Telia tror jag i alla fall inte att det är något problem som du kan göra någonting åt. Det är förmodligen hos webbhotellet som felet ligger.
 
Sv: problem med uppladdning av bilder

ja jag har telia.
men jag har ju fått filer uppladdade nu men de jag tagit bort försvinner inte
 
Sv: problem med uppladdning av bilder

Du kan ju alltid prova att rensa cacheminnet - gå in på Verktyg - Internet-alternativ och välj "Ta bort filer..."
Ibland kan bilder vara sparade på datorn för att snabbare ladda en sida och då kan det ta ett tag innan bilden upphör att visas.

Men jag har råkat ut för samma sak trots att jag har rensat mitt cacheminne och då har filerna varit borta först efter någon dag.
Jag har ingen aning om varför det blir sådär, men jag kan lova dig att det är Telias fel. De har krånglat mycket för mig den senaste tiden.
 
Sv: problem med uppladdning av bilder

redan testat att rensa.. och har även bett andra folk kolla på sidan och dom ser samma som mig
 
Sv: problem med uppladdning av bilder

Jag har aldrig litat på att det där med eget hemsidesutrymme hos operatörerna ska fungera som jag vill så därför kör jag min egen webbserver. Det är praktiskt för när jag jobbar med filer så gör jag det i realtid så det som jag ser ser även surfarna direkt.

(Det är inte intresset som gör datanörden - det är bristen på socialt umgänge)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
321
Senast: Myrten
·
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
385
Senast: Hellhound
·
  • Artikel
Dagbok Den här tiden på året är alltid svår. Jag vet inte vad jag ska göra inomhus så många timmar när det är mörkt. När det blir mörkt så...
Svar
10
· Visningar
948
Senast: Wille
·
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 751
Senast: emma-vsm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp