Problem på träningspass

Miranda.123

Trådstartare
Jag har problem med min medryttarhäst som jag är hos och rider en gång i veckan. Jag upplever att hon inte alls har motivation att rida och är inte alls framme för skänkeln och jag vill ju inte tjata för då kommer hon bli skänkeldöv tillslut. Sedan verkar det som hon har lite separationsångest från allt annat. Hon är ganska osäker och vänder gärna mot mitten (där mamma/syster står) eller försöker vika sig mot någon av dem andra hästar som rider. Jag har försökt att skritta fram från marken, ridit varierat, gett godis när hon vart duktig men inget fungerar riktigt. Jag vet och känner att hon kan så mycket men lite synd att hon har dessa hinder som gör att vi knapt kan rida utan att börja ”bråka”. Alla tips och råd är välkomna då jag älskar denna häst och vill bättra mig och utvecklas tillsammans med henne. (Hon är islandshäst och ganska gammal, vet inte om det kan ha något med saken att göra)
 
Det låter som om hästen gör lite som den vill istället för att lyssna på dig. Rid för en duktig tränare, som kan hjälpa dig.
 

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 405
Senast: Fiorano
·
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
5 971
Senast: yamyam
·
Ridning Hejsan! Jag rider på ridskola just nu som jag trivs väldigt bra på. Finns vissa hästar jag klickar med direkt och som jag får en jätte...
Svar
2
· Visningar
1 444
Senast: Ananazen
·
Ridning Jag har sedan sommaren haft min nuvarande medryttarhäst. I början klickade vi otroligt bra och han var lätthanterlig, snäll och lyssnade...
Svar
6
· Visningar
1 483
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • GVFÖ 2024
  • Sätta upp gammal tapet?
  • Den siarlösa ulvleken

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp