Problem, vill inte bli ovän med grannar.

Sv: Problem, vill inte bli ovän med grannar.

Jordbruksverkets hemsida, Föreskrifter för hästhållning, Kap 5, Paragraf 10

tolkas enl vår insperktör till dygnet runt.
 
Sv: Problem, vill inte bli ovän med grannar.

Så tolkar nog jag det också...

pannis; kravet på ligghall gäller från 16 h utevistelse, dvs har du dem inne mindre än 8 timmar måste de ha ligghall, men det betyder inte att de som inte är inne öht endast behöver tillgång till ligghallen 8 timmar...
 
Sv: Problem, vill inte bli ovän med grannar.

Så tolkade faktiskt inte jag det, men då har ni säkert rätt, så det var ju tur att ni sa det:o

Men problemet med grannarna och den stora hagen kvarstår, men förhoppningsvis kommer det lösa sig.
 
Sv: Problem, vill inte bli ovän med grannar.

Nu vet jag itne om jag missförstått, men alternativen är alltså att din och din kompis häst går tillsammans och de andra får ha sina själv eller tillsammans? Eller så går alla tillsammans (eller bara granne 1´s häst med rin+dinkompis häst)?

Om jag förstått dte hela rätt så är ett alternativ att din och din kompis häst kan gå i din hage och du gör den bra stor. Sen kan grannarna välja om de ska ha sina hästar tillsammans eller ej.
Då undrar jag, isåfall, varför ska DU betala för att De ska ha ihop sina hästar??? Det får väll de själva sköta om de vill ha dom ihop!? Både uppsättning och betalning! Dock skulle jag, om jag var du, säga till i god tid, för att undvika att sätta dom i en besvärlig sitts!

Men ärligt så ska du itne betala för att vara snäll... det tycker jag verkligen inte.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Nya grannar i villaområde där vi har stall/lösdrift för tre hästar. Vinterhagen ligger mot grannens tomt men mer än 4m från huset och...
2
Svar
36
· Visningar
4 670
Senast: __sofia__
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
1 973
Senast: Smurfoff
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 796
Senast: tuaphua
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
814
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp