Problem "visa fler inlägg" - Utbruten från Forumuppdatering

supersonic

Trådstartare
Jag kan ha missat om det skrivits om det innan, men när man svarar eller skriver inlägg innan man läst hela tråden dyker det upp en "visa fler inlägg". Tidigare har man då hamnat på första olästa men nu hamnar jag på mitt eget senast skrivna inlägg och måste bläddra tillbaka. Lite störigt.
 
Jag kan ha missat om det skrivits om det innan, men när man svarar eller skriver inlägg innan man läst hela tråden dyker det upp en "visa fler inlägg". Tidigare har man då hamnat på första olästa men nu hamnar jag på mitt eget senast skrivna inlägg och måste bläddra tillbaka. Lite störigt.
Det där har aldrig funkat bra för mig, missar alltid inlägg om jag klickar där.
 
Jag kan ha missat om det skrivits om det innan, men när man svarar eller skriver inlägg innan man läst hela tråden dyker det upp en "visa fler inlägg". Tidigare har man då hamnat på första olästa men nu hamnar jag på mitt eget senast skrivna inlägg och måste bläddra tillbaka.
@Gunnar, förlåt om jag tjatar men kommer det en lösning på detta? Trycker jag på första olästa (efter att ha tryckt på visa fler inlägg), hamnar jag bara överst på samma sida och inte på första olästa.
 
@Gunnar, förlåt om jag tjatar men kommer det en lösning på detta? Trycker jag på första olästa (efter att ha tryckt på visa fler inlägg), hamnar jag bara överst på samma sida och inte på första olästa.
Det är inte helt enkelt att felsöka detta. Rådet just nu är nog att inte trycka på visa fler inlägg om gå till första olästa annars fungerar som den skall. Du menar visar fler inlägg som kommer upp om någon skrivit i tråden sedan du laddade sidan? Skall försöka ta reda på vad det kan vara som inte fungerar här.
 
För mig har det fungerat att läsa 5 sidor och sedan hamnar jag på den 6:e om jag vill se olästa i tråden.
Jag vet inte om detta har någon koppling till @supersonic och det problemet som jag nog inte riktigt förstår.
Jag kan dock se en logik i att om man svarar i tråden så kan det inlägget ses som det senaste lästa och göra att inläggen innan ses som äldre.

En variant av det problem som @Red_Chili nämner har jag upplevt men i form av att om jag läser fem sidor (av 10 som i exemplet), sen skriver ett eget inlägg (eller svarar på annan användares inlägg) och då kommer det upp "Det finns fler inlägg i den här tråden. Visa dem." (till skillnad från "Det har postats fler inlägg sen du började skriva") och när jag då trycker på "visa dem" hamnar jag på mitt eget nyss skrivna inlägg på sida 10, istället för som förr, det senast olästa inlägget på sida fem (alt första inlägget på sida sex). Om jag då försöker komma tillbaka till senast olästa genom att trycka på den länken kommer jag bara till första inlägget på sida 10.
 
En variant av det problem som @Red_Chili nämner har jag upplevt men i form av att om jag läser fem sidor (av 10 som i exemplet), sen skriver ett eget inlägg (eller svarar på annan användares inlägg) och då kommer det upp "Det finns fler inlägg i den här tråden. Visa dem." (till skillnad från "Det har postats fler inlägg sen du började skriva") och när jag då trycker på "visa dem" hamnar jag på mitt eget nyss skrivna inlägg på sida 10, istället för som förr, det senast olästa inlägget på sida fem (alt första inlägget på sida sex). Om jag då försöker komma tillbaka till senast olästa genom att trycka på den länken kommer jag bara till första inlägget på sida 10.


EXAKT samma händer mej också efter uppdateringen...
 
När jag skriver i vissa trådar så poppar helt plötsligt mobilen up en bit och jag får upp en ruta där det står att det finns nya olästa meddelanden i tråden. Väldigt irriterande för jag ser inte alls vad jag skriver.
 
När jag skriver i vissa trådar så poppar helt plötsligt mobilen up en bit och jag får upp en ruta där det står att det finns nya olästa meddelanden i tråden. Väldigt irriterande för jag ser inte alls vad jag skriver.
Det beskedet fick man tidigare också. Men menar du att det lägger sig över texten du skriver?
 
Det beskedet fick man tidigare också. Men menar du att det lägger sig över texten du skriver?
Det kommer medans jag skriver, för kom det efter jag skrivit och skickat iväg inlägget. Så nu sitter jag å skriver på mobilen och so hoppar den upp och visar meddelandet innan jag har skrivit klart. Och då ser jag inte längre vad jag skriver eller om jag ens kan fortsätta skriva för jag vet inte om jag har markering i skrivrutan längre.
 
Det kommer medans jag skriver, för kom det efter jag skrivit och skickat iväg inlägget. Så nu sitter jag å skriver på mobilen och so hoppar den upp och visar meddelandet innan jag har skrivit klart. Och då ser jag inte längre vad jag skriver eller om jag ens kan fortsätta skriva för jag vet inte om jag har markering i skrivrutan längre.
På sätt och vis är det bra att man klart uppmärksammas på att det kommit fler inlägg i tråden. Ens svar kanske behöver skrivas om lite om det tillkommit ny info i tråden.
Sedan vet jag inte om det kanske är möjligt att göra det på något annat sätt.
 
Det kommer medans jag skriver, för kom det efter jag skrivit och skickat iväg inlägget. Så nu sitter jag å skriver på mobilen och so hoppar den upp och visar meddelandet innan jag har skrivit klart. Och då ser jag inte längre vad jag skriver eller om jag ens kan fortsätta skriva för jag vet inte om jag har markering i skrivrutan längre.
För mig räcker det att scrolla nån cm när meddelandet kommer så kan jag fortsätta skrivs.

Ett större problem för mig är att jag får sidkrascher. Safari i iphone. När jag skriver så laddas sidan plötsligt om och jag får börja om igen.
 
Vet inte om detta tagits upp förut och hittar inget när jag söker.

När jag håller på att svara i en tråd och någon postar nytt inlägg så hoppar svarsrutan ner under tangentbordet. Varje gång. Enerverande. Och så kommer det en list om att det har kommit nya inlägg. När jag skrivit klart mitt svar och postat det så klickar jag på den listen och alla nya inlägg kommer fram, då skulle jag vilja hamna på det senast lästa men får leta fram det manuellt. Klickar jag på ”gå till första olästa” så hamnar jag på det inlägget jag skrev sist, fastän det kan finnas 10 sidor olästa inlägg före det.
Så det blir ett enda letande för hand efter första olästa inlägget.

Använder oftast iPhone med safari. Har inte provat på datorn.
 
Vet inte om detta tagits upp förut och hittar inget när jag söker.

När jag håller på att svara i en tråd och någon postar nytt inlägg så hoppar svarsrutan ner under tangentbordet. Varje gång. Enerverande. Och så kommer det en list om att det har kommit nya inlägg. När jag skrivit klart mitt svar och postat det så klickar jag på den listen och alla nya inlägg kommer fram, då skulle jag vilja hamna på det senast lästa men får leta fram det manuellt. Klickar jag på ”gå till första olästa” så hamnar jag på det inlägget jag skrev sist, fastän det kan finnas 10 sidor olästa inlägg före det.
Så det blir ett enda letande för hand efter första olästa inlägget.

Använder oftast iPhone med safari. Har inte provat på datorn.
Samma här, chrome på android.
 
Jag känner det lite som att problemet här är att det kommer upp en sådan länk, kanske.
Då ditt inlägg är det senaste när du väl skickat det.
Jag skall försöka titta på om det kan lösas på något sätt. Jag antar att det mestadels inträffar i chatt-trådar med mycket snabbt flöde av nya inlägg där man själv skriver.
Nja, inte i chattrådarna för min del. Vanliga trådar där fler inlägg har kommit under tiden jag skrivit räcker.
Den typen av länk fanns ju tidigare också men då kom man till det inlägg som skrivits under tiden jag skrev mitt.
 
Jag har rapporterat detta till de som utvecklar forumscriptet, förhoppningsvis kommer det en lösning längre fram.
 
Nu har jag också upplevt det där fenomenet att hela sidan hoppar upp på mobilen, när man skriver ett inlägg och det kommer nya inlägg i tråden. Vet inte varför det blev så. Har dock för mig jag läst här om fler som upplevt samma.
 

Liknande trådar

Bukefalos Det här kanske är ett tecken på att jag skriver för mycket överallt på buke, meeen... Förut om man loggade in på buke och hade massor...
2
Svar
39
· Visningar
1 927
Senast: Daff
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
8
· Visningar
1 039
Senast: BornAgain
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
15 248
Senast: cirkus
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 724
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp