B

**BORTTAGEN**

Katten kissar på golvet inomhus på olika platser, dock inte på mattan. Den är nu 7 mndr gml. Han är mycke ute. Hört at man kan stänga dem inne på et rum i 7 dygn med katt-toa och mat, och det skal hjälpa. Någon som har provat detta? Eller som känner till problemet? Tycker det låter lite hemskt at stänga honom inne, men om det hjälper..
 
Varför skulle det hjälpa? Stänger du in en katt som är van att vara ute mycket är risken stor att han börjar protestkissa också...

Det mest sannolika är din katt blivit könsmogen. Om du snabbt kastrerar honom är det stor chans att han slutar pinka.

mandalaki
 
Det är inte så at den skvetter litt överalt. Den gjör sig ferdig på et ställe. Men på olika ställen från gång till gång! Den har drevet på så hela tiden. Vi har provat mycke: satt matskålen på samme ställe som han har kissat, passat på at katt-toa är rent, satt katt-toa på et område han kan vara i fred osv. Tänkte ta han till veterinär nu snart för at kastrera honom, kan ju hände det hjälper.. :confused:
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 359
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 157
Senast: iNTOHiMO
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 313
Senast: Calmiche
·
Katthälsa Jag behöver hjälp med vår Loke nu. I somras hade vi katterna ut lite på altanen. Visade sig då att det går en hankatt i området som...
Svar
4
· Visningar
1 639
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp