Procent beräkning av dressyr protokoll

Kia1

Trådstartare
Jag vet ju att de är ni finns ni som kan de här 😃Snälla hjälp mig att räkna ut vad procenten blir av summan poäng i detta Dressyr protokoll 🙏
 

Bifogade filer

  • A806AF93-2633-4779-A91B-01B0DA2E7EF6.jpeg
    A806AF93-2633-4779-A91B-01B0DA2E7EF6.jpeg
    309,2 KB · Visningar: 461
Du räknar ihop den poäng du fått och delar med maxpoängen, som i detta fall är 290. Då får du fram procenten.
Har gjort det många ggr..och fått fram mitt svar Nu är de så tyvärr att tävlingsledningen i min förening fått fram ett svar(betydligt lägre) och jag får fram ett annat svar (högre). Det är därför jag väldigt gärna vill ha hjälp av er ”experter” med uträkningen …🙏
 
67,241 % får jag det till. Då har jag bara räknat en gång och inte kontrollräknat. Fick poängen till 195 och sedan ska den som sagt delas med 290.
 
Har gjort det många ggr..och fått fram mitt svar Nu är de så tyvärr att tävlingsledningen i min förening fått fram ett svar(betydligt lägre) och jag får fram ett annat svar (högre). Det är därför jag väldigt gärna vill ha hjälp av er ”experter” med uträkningen …🙏
Kan tävlingsledningen ha missat att räkna de högre poängen under allmänt intryck? Dvs räknat 7 istället för 21 osv.
 
Din procent blir 67,241. Det är koefficient på gångarterna, det är bara en fläck i protokollet men på ridtravarförbundets hemsida ser man att det är koefficient där. Skillnaden mot resultatet tävlingsledningen har räknat ut är 13 poäng, så antagligen ar de missat två 6,5or (moment 10-11 alternativt 2 eller 3 under allmänt intryck).
 
Din procent blir 67,241. Det är koefficient på gångarterna, det är bara en fläck i protokollet men på ridtravarförbundets hemsida ser man att det är koefficient där. Skillnaden mot resultatet tävlingsledningen har räknat ut är 13 poäng, så antagligen ar de missat två 6,5or (moment 10-11 alternativt 2 eller 3 under allmänt intryck).
Fast när man tar fram ett LB1 på tex ridsport.se så verkar senaste versionen vara 2019. Då har varken allmänna intryck 1 eller 2 koefficient...

Vet inte om det här protokollet är nåt speciellt eller inofficiellt men tror man kanske får ringa arrangören och be dom förklara saken faktiskt.
Huvudsaken blir ju ändå att de räknar lika på allas protokoll.
 
Fast när man tar fram ett LB1 på tex ridsport.se så verkar senaste versionen vara 2019. Då har varken allmänna intryck 1 eller 2 koefficient...

Vet inte om det här protokollet är nåt speciellt eller inofficiellt men tror man kanske får ringa arrangören och be dom förklara saken faktiskt.
Huvudsaken blir ju ändå att de räknar lika på allas protokoll.
Det verkar vara ett program som ridtravarförbundet tagit fram
 
Hur som helst - i det där programmet är det uppenbarligen inte koefficient på första punkten under allmänna intrycket, så där ska det stå 6 (och inte 12). Procenten blir då 65,172.
 
Hur som helst - i det där programmet är det uppenbarligen inte koefficient på första punkten under allmänna intrycket, så där ska det stå 6 (och inte 12). Procenten blir då 65,172.
Zoomar du in så ser du att det är koefficient även på första punkten, är en fläck som skymmer siffran. Som någon annan skrev så verkar detta vara ett program som Svenska ridtravarförbundet har och är inte LB:1 från SvRf.
 

Bifogade filer

  • 83B13D50-5197-4F1F-886F-C6B94F5FAAB4.jpeg
    83B13D50-5197-4F1F-886F-C6B94F5FAAB4.jpeg
    51,5 KB · Visningar: 290
Hur som helst, även om jag räknar med eller utan kofficent/kofficienter får jag arrangörens 62%-resultat?
 

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag är lite nyfiken på hur man räknar ut poängen på ett dressyprogram/protokoll. Har läst att man ska räkna ihop den totala summan...
Svar
3
· Visningar
655
Senast: Jamie
·
Utrustning Jag flög ju av Dolly i torsdags och landade på huvudet = hjälmen är kaputt. Jag hade väldigt svårt att hitta en hjälm som passar mitt...
Svar
5
· Visningar
559
Senast: Bapelsin
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 078
Senast: Gunnar
·
Övr. Barn Hjälp mig med tips 😃 Grabben fyller 15 och jag vill ge honom ett så bra firande som möjligt. Har begränsad budget men lite möjlighet...
Svar
9
· Visningar
1 479
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp