Bukefalos 28 år!

Procent och lite SM frågor..

P

PBoy

SVARA SNABBT SNÄLLA!!!!!
Hej! :)
Jag har lite frågor! Hur räknar man ut procenten från Mästerskaps och Lagtävlans klasserna? På internett står bara poängen.. Vad är de maximala poängen?
Jag undrar även om man kan kvala till SM genom sin Kür? Om man då har över 62 %?

Tack på förhand! :D
 
Du tar den poäng du fick delat med maxpoängen i programmet så får du fram %.
 
I lagprogrammet är 900 max på tre domare, i mästerskapsprogrammet är det 930. Dela totalpoängen med maxpoängen och gör om decimaltalet till procent så blir det rätt! :)
Nej, man kan inte kvala i kür.
 
Maxpoängen beror ju på vilket program det är. Det finns t.ex. flera olika lagprogram (lagprogram för ponnyallsvenskan, för ponnyryttare, för juniorer, för unga ryttare)
Titta på protokollet för just det program det gäller, där står maxpoängen.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 203
Senast: super
·
Hästmänniskan Hej ! Jag skulle behöva lite hjälp. Jag har börjat söka medryttarhäst eller ja jag ska lägga ut en annons snart och undrar lite vart...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 082
Senast: Signe9
·
L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 885
Senast: sorbifolia
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 091

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp