Procent vid försäljning?

Angel

Trådstartare
Min stallägare ska sälja tre av sina hästar i sommar och har erbjudit mej procent på försäljningen :eek:. När h*n frågade hur mycket jag ville ha så hade jag absolut ingen aning om vad som är rimligt.
Blev helt chockad först men ett litet tillskott i kassan är ju alltid välkommet ;) .

Hästarna har jag hjälp till lite olika mycket med under flera år.

Häst 1: Har jag själv ridit in och utbildat och även tävlat en hel del med. H*n är väl värd ungefär 4 ggr så mkt nu som när jag började bla. för att han det gått väldigt bra på tävlingarna. Ganska mycket av hästens grejjer är dessutom mina.

Häst 2: Hjälpt till att rida till och utbilda. Inget tävlingsobjekt kanske men nu fullt ridbar om man jämför med innan. :smirk:

Häst3: Hjälpte till med inridning och utbildning men har sen inte gjort så mycket för att h*n har varit ute på foder. När hästen kommer hem igen har jag lovat att rida igenom den ordentligt och få upp kondisen lite (fodervärden "övergöder" :angel: )

Så någon som har några bra förslag?
 
Sv: Procent vid försäljning?

Det är ju svårt att säga, du har ju gjort hela jobbet på häst nr 1 verkar det som och utan dig hade ju hästen inte varit där den är idag. Så minst runt 20%
 
Sv: Procent vid försäljning?

Det finns hästhandlare som bara får ut 10 % men varför inte prata med hästägaren så får denna oxå tycka till vad som är rimligt, denna kanske förväntar sig att du drar till med ngt blygsamt å så kanske du tycker ngt som ngn annan sagt att du ska begära å detta kanske är jättehögt egentligen.Vad jag krånglar :smirk:
 
Sv: Procent vid försäljning?

Är inte 10% av försäljningssumman vad de flesta brukar ta/få?
 
Sv: Procent vid försäljning?

Rena "ordna kunden" provisioner (då utan att förmedlaren gör någonting med hästen) brukar ligga på 10%. Medans i de fall där förmedlaren aktivt har hästen eller tävlar den eller dylikt brukar ligga på 20%. Är så klart inget fast utan man kommer överens från fall till fall. Mycket beror ju också på vilket prisläge det handlar om.
 

Liknande trådar

Hästhantering Har ni några förslag på hur man på bästa sätt löser denna situation: Jag har en häst, en kallblodstravare född 99, vallack. Han har...
2
Svar
20
· Visningar
3 859
Senast: Heulwen
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 502
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Roliga bilder och memes om katter!
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp