Progesteron gravid

Monkie

Trådstartare
Jag har genomgått IVF, fått Lutinus x 3 enligt rutin, vilket ska avslutas enligt rutin imorgon, 14 dagar efter återföring.

Nu har jag läst på flera ställen att progesteron ökar chansen att behålla fostret och kan minska risken för missfall, att man kan använda det till vecka 13. FASS skriver 30 dagar. Jag är 39 i år med låg äggreserv så detta är lite sista chansen. Förutom låg äggreserv är mina prover normala.
Jag skrev till kliniken och frågade men fick svar att jag ska följa rutinen och avsluta Lutinus imorgon som planerat.

Lite nyfiken på vad andra fått för rekommendationer gällande progesteron/Lutinus?
 
Gjorde ju FET i naturlig cykel och då fick jag ta lutinus två gånger om dagen. Skulle sluta vid testdag, men vågade inte :o. Hade kvar så mycket att jag valde på eget bevåg att trappa ut långsamt.
Men om man inte har brist så ska ju kroppen producera tillräckligt mycket själv vid det laget.
 
Jag har genomgått IVF, fått Lutinus x 3 enligt rutin, vilket ska avslutas enligt rutin imorgon, 14 dagar efter återföring.

Nu har jag läst på flera ställen att progesteron ökar chansen att behålla fostret och kan minska risken för missfall, att man kan använda det till vecka 13. FASS skriver 30 dagar. Jag är 39 i år med låg äggreserv så detta är lite sista chansen. Förutom låg äggreserv är mina prover normala.
Jag skrev till kliniken och frågade men fick svar att jag ska följa rutinen och avsluta Lutinus imorgon som planerat.

Lite nyfiken på vad andra fått för rekommendationer gällande progesteron/Lutinus?
Jag kände oro över att sluta. Ville inte chansa. Verkade ju heller inte finnas ngn nackdel. Så vi ringde och tjatade oss till mera. Fick argumentera ett tag men till slut gick de med på en förlängning. Minns inte hur länge men ett bra tag till.
 
Jag kände oro över att sluta. Ville inte chansa. Verkade ju heller inte finnas ngn nackdel. Så vi ringde och tjatade oss till mera. Fick argumentera ett tag men till slut gick de med på en förlängning. Minns inte hur länge men ett bra tag till.
Så känner jag också! De var så noga med att påtala hur viktigt det var att jag ska följa schemat med Lutinus. Tror att jag ska maila och se om läkaren kan ringa mig!

@hemlig, ja trappa ut långsamt hade känts bättre, tar ju tre gånger dagligen nu.
 
Så känner jag också! De var så noga med att påtala hur viktigt det var att jag ska följa schemat med Lutinus. Tror att jag ska maila och se om läkaren kan ringa mig!

@hemlig, ja trappa ut långsamt hade känts bättre, tar ju tre gånger dagligen nu.
Påtala att du känner oro. När det inte finns några medicinska nackdelar bör din oro vs sinnesfrid väga tyngre än att det kan vara onödigt.
 
På min klinik (akademiska, Uppsala) har de sagt åt mig att fortsätta till första ultraljudet vid positivt test. Tycker de kan låta dig fortsätta om du vill, vad skadar det?
 
Vi skulle sluta med Lutinus två dagar innan testdag, jag var också orolig och ringde kliniken och pratade med dem om det.. något lugnad så slutade jag sen med dem som bestämt.
Vår lille är idag 14 dagar gammal, så det gick som det skulle ändå ❤️
 
Ja alltså de skulle ju inte säga att man ska sluta om det inte finns bevis för att det är meningen att man ska göra så.

Med det sagt så var jag också jätteorolig.
 
Ja alltså de skulle ju inte säga att man ska sluta om det inte finns bevis för att det är meningen att man ska göra så.

Med det sagt så var jag också jätteorolig.
Om det hade funnits bevis hade jag inte varit oroad. Men de mäter ju inte nivån så man kan ju ha otur och vara en av dem som har för låg nivå. Det var det jag hängde upp mig på. Det kändes så onödigt att chansa i ett så känsligt stadium när det inte fanns några nackdelar.
 
Jag har pratat med kliniken nu, hon skulle höra med läkaren som skriver recept om hen tycker jag kan fortsätta. Hon jag pratade med förstod min oro.
 

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 186
Senast: Nixehen
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
6 647
Senast: mackan
·
Hästvård Från ingenstans har nu min andra häst också fått fång. Min gamla shettis hade en känning förra våren när hon släpptes i en obetad hage...
2
Svar
22
· Visningar
4 287
  • Låst
Gravid - 1år Nu när jag sitter och ammar hela dagarna så surfar jag givetvis en hel del under tiden. Igår så läste jag en så otrolig vacker...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 860
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp