Prognos för fraktur som går in i en led

Katarina45

Trådstartare
Min häst fick en fraktur på ett av sina främre skenben för några veckor sedan, veterinären gjorde då bedömningen att han skulle bli helt återställd. Nu har de tagit nya plåtar och sett att frakturen går in i en led vilket ger sämre utsikter 😞 De kunde dock inte säga så mycket om HUR mycket sämre utan skulle kolla upp detta närmare.
Jag undrar om det är någon av er som har erfarenhet av liknande och kan dela med sig av vad jag har att vänta mig - tid för konvalescens, blev hästen helt återställd? Veterinären skulle höra av sig igen efter helgen, men det ger mycket tid för funderingar :(
 
Ja. Min bröt benet i armbågsnivå med ledengagemang i hagen och togs bort akut på plats efter konsultation med kirurg på Ultuna.
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
360
Senast: Sirap
·
Hästvård I juni upptäcktes en svullnad i vänster frambenets skenben. Svullnaden fortgick trots kyla, bandagering och sjukhage och en smygande...
Svar
4
· Visningar
902
Senast: Cattis_E
·
Hundhälsa Har skrivit här tidigare om min hund som fått en knöl på typ bakre hälen/knät (när jag googlar anatomin så verkar det heta typ tarsus)...
Svar
0
· Visningar
561
Hästvård Hej! Jag skrev ett inlägg tidigare om min hästs kraftigt svullna has. Nu har det gått fyra månader och den har gått ner men jag är...
Svar
2
· Visningar
1 336

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp