Program eller kurser?

Wonderwoman

Trådstartare
Hej!

Funderar på vad jag skall söka till hösten, läser nu på ett naturvetenskapligt basår och vet ungefär vad jag vill inrikta mig mot.

Det jag funderar på är att kombinera statistik, ekonomi och språk. Tycker statistik är väldigt intressant och där verkar det finnas gott om jobb. Ekonomi för att få bredd och ev kunna gå vidare mot revisor en dag. Språk för att jag gillar språk och det är ju aldrig någon nackdel att kunna fler språk särskilt i dagens samhälle!

Men jag vet inte hur jag skall göra riktigt. Om jag skall ta mig in på en ekonomiutbildning och läsa språk och statistik bredvid och som valfria kurser eller om jag skall kombinera kurser istället för att gå ett program?
 
De som gick kandidatprogram i ekonomi samtidigt som jag och hade siktet inställt på att bli revisorer var väldigt styrda i vilka valbara kurser de kunde ta och jag har för mig att de också var tvungna att lägga till 7,5-15 hp för att nå upp till alla kraven. Jag har alltså inte alls någon perfekt inblick men mot bakgrund av det lilla jag sett skulle jag rekommendera att du kontaktar studievägledare och kollar exakt vad du skulle behöva läsa för att bli revisor och om det verkar lättast att få ihop allt inom ett program eller genom kurser. (Min gissning är att det vore genom program.)
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 700
Senast: Snurrfian
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 617
Senast: LovingLife
·
Hundträning Jag vet inte riktigt vad jag ska göra faktiskt. Jag går nu en allmänlydnadskurs på en BHK. Jag hade förhoppningar om att...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 202
Senast: Vipp
·
Övr. Hund Hej på er alla, vet att det finns miljontals trådar om detta ämne men kände att jag ville göra en egen ändå! :) Det är så att jag...
Svar
11
· Visningar
2 003
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp