Projekt 2019

DSC_4176.JPG


Elementen är tillbaka på sina platser i hallen! :banana:
 
Projekt 19:
Sovrummet ska bli klart. Vi har bara hållit på i 2,5 år nu. :angel::rofl: men det är vårens projekt, vi har färg och allt klart. Ska bara ta tag i det.
Höstens projekt: slita ut kök, toa och hallen nere. Golvvärme, ny garderob, sänka innertaket och dit med spottar, måla om ytterdörren. Kakel/klinker på toan och även sänka tak/spottar och golvvärme.
Helt nytt kök, öppna upp och sätta in en dörr ut, till en inglasning som tillkommer om ett gäng år.

Hjälp :cautious: tur att sambon är byggnadsarbetare och pappa elektriker. Jag kan inte bidra med mycket mer än att vara arbetsledare och kritiker :angel:
 
Vi fick lite mer jobb än vad vi tänkt oss då ena lyftöglan gick av när de lyfte baracken så det har blivit ett hål i golvet i ena rummet som måste lagas. Men förhoppningsvis är det inte alltför avancerat, och vi behöver ju inte få den helt klar i år heller - typ med vatten indraget och så. Det räcker ju med värme och att boxarna är klara åt grabbarna! Det borde vi väl lyckas med.

Under 2019 så vill jag så gärna fixa ett rum på övervåningen samt börja göra om staketet också, eftersom den ena rymmer hela jäkla tiden. Vi ska försöka göra det mer rymningssäkert!
 
Projekt 19:
Sovrummet ska bli klart. Vi har bara hållit på i 2,5 år nu. :angel::rofl: men det är vårens projekt, vi har färg och allt klart. Ska bara ta tag i det.
Höstens projekt: slita ut kök, toa och hallen nere. Golvvärme, ny garderob, sänka innertaket och dit med spottar, måla om ytterdörren. Kakel/klinker på toan och även sänka tak/spottar och golvvärme.
Helt nytt kök, öppna upp och sätta in en dörr ut, till en inglasning som tillkommer om ett gäng år.

Hjälp :cautious: tur att sambon är byggnadsarbetare och pappa elektriker. Jag kan inte bidra med mycket mer än att vara arbetsledare och kritiker :angel:

Men åh vad smidigt med dörr i köket ut till inglasat rum. I planen jag har om husbygge så har jag hela tiden tänkt att det ska ligga ansluten till vardagsrummet, men din idé är kanske bättre! Möjligt att jag snor den :o
 
Men åh vad smidigt med dörr i köket ut till inglasat rum. I planen jag har om husbygge så har jag hela tiden tänkt att det ska ligga ansluten till vardagsrummet, men din idé är kanske bättre! Möjligt att jag snor den :o
Sno på! Såhär ser det ut idag, här ska dörren in, dock lite smalare än nuvarande fönster. Men det kanske går att förstå att jag längtat efter ett nytt kök?
26188
 
Gymmet blev klart igår då vi flyttade in alla träningsgrejjer igen :) Nästa på tur är det största rummet i källaren. Vi tänker inte skynda oss riktigt lika mycket med det för vi behöver börja komma igång med att köra hem ved från skogen och börja klyva.
 
Maken är och hämtar våra tapeter till hallen idag. Vi hoppas på att hinna tapetsera i helgen, men jag gissar på att det blir först nästa helg.

Imorn kommer elektrikern och elnätsägaren och fixar det sista med elen. Sen slipper vi äntligen elcentralen (med blottade ledningar och trasiga hållare) uppe på en av kattvindarna och propptavlan (med alldeles för många propphållare och ologiska dragningar) nere i källaren...!
26569
 
Maken är och hämtar våra tapeter till hallen idag. Vi hoppas på att hinna tapetsera i helgen, men jag gissar på att det blir först nästa helg.

Imorn kommer elektrikern och elnätsägaren och fixar det sista med elen. Sen slipper vi äntligen elcentralen (med blottade ledningar och trasiga hållare) uppe på en av kattvindarna och propptavlan (med alldeles för många propphållare och ologiska dragningar) nere i källaren...!
Visa bifogad fil 26569
Bilden är på nya elcentralen i renoverade hallen. :banana:
 
Maken är och hämtar våra tapeter till hallen idag. Vi hoppas på att hinna tapetsera i helgen, men jag gissar på att det blir först nästa helg.

Imorn kommer elektrikern och elnätsägaren och fixar det sista med elen. Sen slipper vi äntligen elcentralen (med blottade ledningar och trasiga hållare) uppe på en av kattvindarna och propptavlan (med alldeles för många propphållare och ologiska dragningar) nere i källaren...!
Visa bifogad fil 26569

Skönt att få det fixat!
 
Två av fyra väggar målade två ggr i det stora källarrummet. Hoppas att det räcker så jag slipper måla en tredje gång :p Ska gå ner och kolla sen i dagsljus hur det ser ut.

Maken behöver få i puts på en av de två sista väggarna och så hyllor och skåp flyttas så kan vi måla där också sen.
 
Fann ingen redan startad tråd. Tyckte 2018 tråden var rolig att följa och skriva i så tänkte att jag startar en för nästa år nu när vi närmar oss årsskiftet :)


*Under vintern har vi tänkt måla och bygga hyllor i källaren.
*Nästa år ska vi renovera hela nordsidan på uthuset, alla brädor ska bytas och målas.
*Hästhagen ska dräneras och grusas (hann inte i år).
*Infarten flyttas.
*Snedtak bakom uthuset ska byggas för att få under lite traktorredskap.
*Eventuellt att vi gör klart insidan av lekstugan.

Vad är era planer?

Vi har tänkt om lite och kommer prioritera såhär istället:

  1. Måla klart i källaren, få upp hyllor och ny belysning.
  2. Få upp hängrännor på utbygget och lösdriften.
  3. Bygga igen gamla infarten med riktigt staket och göra en gånggrind.
  4. Fylla på mer grus på nya vägen nu när den satt sig i vinter.
  5. Göra klart inne i lekstugan.
  6. Fylla lite mer bärlager i hagen.

Sen ska traktorn grejja med. Nya fälgar och däck plus fixas invändigt med ny stol mm. Vi ska även köpa loss foderponnyn så därför har vi fått tänka om lite och tar det som är absolut viktigast i år. Först på listan är att göra helt klart det vi påbörjat vilket är källaren och avsluta utbygget med hängrännor.

Om det finns kapital och tid/lust/ork så kanske vi tar nordsidan på uthuset och dräneringen i hagen.
 
Bara en strykning kvar på två väggar i rummet i källaren sen är det bara att köra på med golvet så är det snart klart. Bör bli klart innan veckan är slut :)

Vi har även kört hem första kärran med ved från skogen som ska klyvas så nu är vedhanteringen igång också.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
584
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Då är det alltså dags att försöka lära sig skriva ett nytt år. Det brukar ta ett tag för mig innan det sitter i huvudet, och jag kommer...
Svar
0
· Visningar
710
Senast: cassiopeja
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 331
Senast: Ajda
·
Hemmet Dags för en ny tråd för våra projekt :) Klistrar in listan för 2020 nedan. Fick gjort en del av de, lite extra som inte är med på...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
6 570
Senast: Luzzan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp