Projekt bostadscontainer.

A

avslutat medlemskap

Som många vet håller min kåk på att falla ihop så den temporära lösningen blir att inreda en fd. fryscontainer som sist varit använd som byggbod till bostad. Mögelskadorna är enorma då pundarna brutit upp dörrarna och använt den som pundarkvart men inte stängt efter sig så det har regnat in och snöat in under en längre tid. Starten på projektet blev att sanera den helt och tömma den. Det här kommer att bli en bildtråd på projektet som kommer att ta tid att färdigställa så håll till godo och välkommen in i misären. :p








Det enda som ska sparas är dörr och fönster som inte är mögelangripet.


Efter en dags jobb börjar det likna nåt.



Fortsättning följer,,,,,,,, :cool:
 
Spännande! Det blir lite som Bukes eget "Sommartorpet" med en ny och annorlunda Ernst Kirschsteiger. Glöm inte att slänga in några konstiga citat till bilderna ibland, som "Här sitter jag och känner in rummet" eller "Färgen får det att brumma som en liten humla i mitt bröst." :)
 
Som många vet håller min kåk på att falla ihop så den temporära lösningen blir att inreda en fd. fryscontainer som sist varit använd som byggbod till bostad. Mögelskadorna är enorma då pundarna brutit upp dörrarna och använt den som pundarkvart men inte stängt efter sig så det har regnat in och snöat in under en längre tid. Starten på projektet blev att sanera den helt och tömma den. Det här kommer att bli en bildtråd på projektet som kommer att ta tid att färdigställa så håll till godo och välkommen in i misären. :p








Det enda som ska sparas är dörr och fönster som inte är mögelangripet.


Efter en dags jobb börjar det likna nåt.



Fortsättning följer,,,,,,,, :cool:
Kul att få följa ditt projekt :up:
Det finns massor av inspiration och tips på boenden i container på nätet om du behöver ;)
 
Kul att få följa ditt projekt :up:
Det finns massor av inspiration och tips på boenden i container på nätet om du behöver ;)
Gissa var jag fått inspirationen från? :angel: :D


Viktigaste verktyget är byggradion, den skänker frid åt sinnet och är som balsam för själen och får inspirationen att riktigt spritta i ådrorna. :)
 
Gudars jag får astma bara av att titta på bilderna:yuck:, hoppas det går fort att sanera.
Man ger sig inte in i nåt dylikt utan åtminstonde halvmask med klass 3-filter som även tar virus, allt annat är bara vansinne. När jag började riva var det "rymddräkt" som gällde men nu sen hela gaveln är väck så räcker det med halvmask men när jag sliter ner taket (läs: drar ur dom 3 skruvar det sitter med nu när väggarna är borta) så åker rymddräkten på igen.

Lite nya bilder, det går framåt och är lättrivet.


Högen i vedboden ökar också, det bådar gott för vinterns kyla och det känns som att den sprakar och värmer redan nu ända in i själen. :D


Nu är det för varmt att riva så nu tar jag rast tills solen gått ner.
 
Hejja hejja, lycka till och jobba lugnt! det kommer bli kalasbra, bara lite jobb innan så :)

/hallonsaft som surar att hon bor för långt bort annars hade jag gärna vart med och gett ett litet praktiskt (vara i vägen?) handtag under resan.
Pimplat kaffe och snackat skit kanske, och kört lite minilastare? :D
 
Nu ger jag upp för ikväll, imorgon blir det en sväng till tippen med golvmattorna och ett par säckar hopsop och sen pimpla kaffe hos kompisen och hämta kåpsläpet och sen hem och riva taket = sticka in pallgafflarna på lastaren mellan panelen och platskåpet. Taket kommer garanterat ner med ett brak. :D

Jag kan avboka sopcontainern nu och spara 2000 spänn, det var inte så ruttet inuti som det såg ut, det är bara spånskivan på golvet som blivit sågspån igen. :p

 
Den här tråden måste en ju följa! Spännande! :):up:
Utomlands är det ju vanligt att man återvinner och att saker får ett annat användningsområde än här i "lilla landet Mellanmjölk" där dom flesta blir skitnödiga bara nån nämner "myndigheter" och "vad ska grannarna säga", och inte minst "det GÅÅÅÅR inte". jag skiter i vilket, min tomt, mitt beslut och mitt liv som ingen ska lägga sig i så länge det inte är till nån fara eller ser anskrämligt ut.
Att återanvända skulle flera göra och han som levererade containern idag har en granne som bygger ut sommarstugan med två extra rum av en kylcontainer och där ska familjen bo permanent sen. Det är mycket snällare för miljön att recycla genom att återanvända än att återvinna då det senare alltid genererar en massa oanvändbara restprodukter.

Taket på ladugården är återanvänd, det kostade 800 spänn och köptes som aluminiumskrot av försäkringsbolaget och kommer från ett nedblåst tak en bit bort.


Köket som ska följa med till nybygget är återanvänt, här slängs INGET som kan återanvändas på ett eller annat sätt.


Tom. gamla utbilade golvet från stallet-ladugården ska återanvändas som bottenfyllning i blivande verkstadsgolvet i logen som ska gjutas innan vintern. Allt som inte behöver fraktas eller deponeras är ren vinst.
 
Intressantaste tråden i år!

Älskar när folk kan tänka utanför ramarna. Själv håller vi på med att ta ner och förstärka ett stalltak med överbrädorna från lastpallar, ner med plåten, på med brädorna som håller exakt rätt mått för takstolarna till och med, och sen upp med plåten igen. Ska göra mig ett nytt köksgolv av pallvirket sen också, kommer bli supersnyggt. Fast en hel del jobb med att dra spik ur brädorna men..

Gillar den det där med din tomt du bestämmer också. Jisses vad folk ska lägga i näsan när man ska göra saker och inte får man en hjälpande hand av dom näsorna heller. Har just nu en husvagn på gården som utannonserades som totalt otjänlig.. Tog lite tid, tyg, rivning och mestadels en väldig massa tvätt och sanering men grunden under all skit var väldigt fin och nu efter nån vecka är den lika fin som 1980 när den byggdes. Där var det många som pratade om vad jag ska ha den skiten till.. Stör dock inte mig att folk vill bli av med "uttjänta" saker.. Har en stor mängd bra saker från det :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp