• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Tinkerbell
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 627
T

Tinkerbell

vill att hästen ska få mer muskler, rids mycket i backar o.dyl nu, men finns det speciella proteiner man kan ge för att det ska gå lite fortare/lättare?
får nu 2 kg krafft groov om dagen o 10 kg hö.

Sv: Protein?

Vad innehåller höet?
Vet du att hästen har proteinbrist, eller kan det vara felaktig träning som gör att den inte får muskler? Hur länge har du tränat? Det kan ta tid innan man ser resultat...

Det är dumt att laborera med proteinkoncentrat utan att veta exakt hur mycket protein man får i totalfoderstaten, men lite lucern kan man nästan alltid ge utan större risker.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
1 797
Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
998
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom... 2
Svar
28
· Visningar
1 601
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Behöver tips på vad jag kan ge min häst för att han ska gå upp i vikt. Han äter så mycket hö han orkar men de räcker inte. Han har en...
Svar
17
· Visningar
685

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka