Proteinbehov 5 åring?

Djurjouren

Trådstartare
Hur stort proteinbehov har en 5 årig tjej? ;Min lilla tjej har aldrig varit glad för kött men jag har jobbat och fixat och mutat och hållt på så å hon får i sig iallafall mjöljk och ost.....Och typ 20 gram kyckling i veckan och en räka typ....:grin:....
Om hon får bestämma äter hon drickyoughurt med rostmacka med sylt och smör till frukost. Till luncer och kväälsmat ris, pasta
eller potatis med med tomat , gurka och äpple till.....Mkt mjölk dricker hon.
Hon är lite, lite i överhull, mkt muskler (aktiv tjej)
 
Sv: Proteinbehov 5 åring?

jag vet inte hur stort behovet är, men tycker du ska försöka hitta andra proteinrika produkter som hon kanske tycker mer om än just kött.
lär dig använda linser och bönor i matlagningen t.ex
röda linser blir mest bara som "mjöl" när de är välkokta. Kan mycket väl fylla ut en soppa utan att de märks på smaken, t.ex.
får du i henne fisk?

Jag tänker inte riktigt klart just nu, migränvarning, så jag kommer inte på några bra alternativ som du borde kunna hitta nere i spanien... Men det finns...
 

Liknande trådar

Mat En normal dag: Frukost: Två rostade mackor med smör och några lager ost. Fem stora matskedar med gröt och äppelmos med grädde och mjölk...
8 9 10
Svar
199
· Visningar
14 803
Senast: Buck
·
Kropp & Själ Jag måste ändra om min mat. Kopierar från beachtråden jag äter normalt. frukost runt 10 En shake/lunch vid 13 (beroende på, börjat med...
2
Svar
22
· Visningar
3 992
Senast: Sleepan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp