nä håller med och självklart viste hon att höet innehöll 120 MEN honsa som alla andra här inne att ÅHH en häst kan inte skada sig genom att äta massa hö som innehåller mkt smrp utan bara genom proteinet i kraften.
Och då om man ska gå utefter detta så spelar det ju ingen roll om hästen går på sammma giva kreft som innan man bytte eftersom höets proteininnehåll inte kan skada en.
MEN där hade hon fel höets proteininnehåll KAN skada en häst OM den är känslig.
Min häst åt samma hö och mådde prima men hon är inte känslig för protein vilket min kompis häst är.
MEN det tog 6 månader INNAN dom kom på att det just va HÖET det var fel på.Dom bytte kraftfoder och provade allt tillslut gav hon inget och hästen var lika sjuk iaf DÅ kom dom på att det var höet och att det måste skada iaf med höga halter av smrp så hon bytte och köpte ett med 23 smrp i och hästen blev frisk. Hon Började ge samma kraftfoder som innna och hästen var fortfarande frisk=)
SÅÅ man ska INTE köpa ett hö med för mkt smrp i då riskerar man detta OM som häst är känslig vilket man inte alla gånger vet och får reda på det via som min kompis gjorde=(
Så så ligger det till