Bukefalos 26 år!

proteinknölar

M

Magdalena

Det är inte proteinknölar. Foderknölar möjligtvis, men kan lika gärna vara smutsig vojlock som skavt, tilltäppta porer eller svamp.

Tvätta vojlocken ofta, tvätta ryggen och knölarna med lactacyd och vatten efter du ridit. Har du ändrat något i foderstaten nyligen?

Pegija1

Trådstartare
njea..hon började äta lucern innan sommaren, sen inget nästan under sommaren å nu äter hon lucern och alfa så det är väll alfan som är ny å lucernen litegrand

M

Magdalena

Just lusern ÄR det många hästar som reagerar på med olika symptom.

M

Magdalena

Du skulle ju kunna ta bort lusernen och kolla vad som händer. Hur mycket ger du, och hur mycket protein behöver du få upp (eftersom du ger lusern).

M

Magdalena

Men se till att kompensera lusernet du tar bort! Det fanns väl en anledning till att du gav det?

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag skrev ett inlägg för ett år sedan om detta och sökte svar, utan resultat, tänkte prova igen eftersom vi och veterinärer börjar...
Svar
12
· Visningar
899
Avel Mitt sto, född 2008, väntar sitt första föl. Sista seminering var i juli, så hon är inte alltför långt gången i dräktigheten än. Jag...
Svar
2
· Visningar
537
Hästvård Jag har noterat att min häst är väldigt ojämn över höger/vänster bärbensknöl. Har säkert varit så länge men jag har inte tänkt på det...
2
Svar
32
· Visningar
2 345
Hästvård Hej! Jo det är såhär att jag för ungefär 2 dagar sedan såg att min ena häst stod & kliade sig på ett träd & när jag tog in honom så hade...
Svar
5
· Visningar
819

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Behöver lite stöd
  • Hjälp jag har autism
  • Ta sig från Sturup till Malmö C

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack #9
  • Kattbilder #7