proteinknölar

Det är inte proteinknölar. Foderknölar möjligtvis, men kan lika gärna vara smutsig vojlock som skavt, tilltäppta porer eller svamp.

Tvätta vojlocken ofta, tvätta ryggen och knölarna med lactacyd och vatten efter du ridit. Har du ändrat något i foderstaten nyligen?
 
njea..hon började äta lucern innan sommaren, sen inget nästan under sommaren å nu äter hon lucern och alfa så det är väll alfan som är ny å lucernen litegrand
 
Just lusern ÄR det många hästar som reagerar på med olika symptom.
 
Du skulle ju kunna ta bort lusernen och kolla vad som händer. Hur mycket ger du, och hur mycket protein behöver du få upp (eftersom du ger lusern).
 
Men se till att kompensera lusernet du tar bort! Det fanns väl en anledning till att du gav det?
 

Liknande trådar

Hästvård Melanom? Har ju hört talas om det här med skimmel sjukan, men jag har en brun häst? 23 år, så ja, äldre och kanske inte så konstigt i...
Svar
3
· Visningar
615
Senast: caballus
·
Hundhälsa Yoshi 14 veckor golden, verkar vara överkänslig mot fästingens saliv. Han får stora bulor där fästingen satt sig, och en blev av liten...
Svar
6
· Visningar
586
Senast: Rugge
·
Hästvård Hösten 2022 köpte jag ett 3-årigt fullblod ifrån galoppbanan. Han var ue på veterinär besiktning och i första 7 månader gick jätte bra...
Svar
0
· Visningar
335
Fritid Jag har relativt nyligen börjat träna på gym, både pass i grupp som core och crosstraining men även PT-pass och styrketräning. Tycker...
Svar
17
· Visningar
839
Senast: Gulis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sommarföräldrar 2024
  • Gårdar förr
  • Vinterföräldrar 23/24

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp