Proteinpulver som inte märks?

Det är ok om det blir tjockare bara inte pulvrigt tror vi.
Det finns proteinpulver som blir klart och lättflytande och smakar iste. Dvs funkar att dricka bara som det är men fungerar också fint mixad med frukt som en smoothie.
Jag tycker att det är gott, och har annars mycket svårt för alla dessa mjölkiga proteinpulver.
Det heter Clear Whey från Myprotein och finns i massa olika smaker, vissa är även veganska, och du kan köpa provpåsar.


clear-whey-1_1620301413.jpg
 
De som skrivs ut av sjukvården används så vitt jag vet men vet inte om andra? Tips?
Det var så längesedan nu som jag behövde näringsdrycker så jag minns inte vad de hette men de var utskrivna av dietist. Var någon bärsmak och jag som då mådde fruktansvärt illa (grav gastropares, spydde 50-60 gånger per dag) kunde dricka dem utan större problem. Jag vet att jag särskilt efterfrågade näringsdrycker med extra protein då prover visade att jag hade proteinunderskott. Jag hade varit sjuk ganska länge innan jag fick näringsdrycker (läs, innan vården fattade hur illa det var).

Om kontakt med dietist/annan förskrivare finns så ska ju de kunna plocka fram näringsdrycker med extra protein som hen får testa.

Efter att ha googlat runt lite så kan det ha varit fortimel extra. Tycker jag känner igen flaskan.
 
Det var så längesedan nu som jag behövde näringsdrycker så jag minns inte vad de hette men de var utskrivna av dietist. Var någon bärsmak och jag som då mådde fruktansvärt illa (grav gastropares, spydde 50-60 gånger per dag) kunde dricka dem utan större problem. Jag vet att jag särskilt efterfrågade näringsdrycker med extra protein då prover visade att jag hade proteinunderskott. Jag hade varit sjuk ganska länge innan jag fick näringsdrycker (läs, innan vården fattade hur illa det var).

Om kontakt med dietist/annan förskrivare finns så ska ju de kunna plocka fram näringsdrycker med extra protein som hen får testa.

Efter att ha googlat runt lite så kan det ha varit fortimel extra. Tycker jag känner igen flaskan.
Personen får näringsdrycker från sjukvården och dricker ca 4 st om dagen men det räcker tyvärr inte. Därav viljan att boosta även den vanliga maten.
 
För mig funkar det bara om jag ökar under en viss tid. Är det inte akut så kanske det funkar?
Jag börjar med en tredjedel och när jag tycker det funkar så ökar jag till hälften, sen 3/4 delar och efter det allt.
Sen tänker jag att lite är bättre än inget?
 
Beror lite på vad användingsområdet är.
En del ska tas före träning andra efter träning.
Generellt :
Proteiner från mjölk klart godast och dyrast.
Växtproteiner har en bismak som man får vänja sig med eller maskera med smak.
soja och ärta smakar grönt och plåt.
Proteiner från växtriket blir oftast grusiga i munnen
Potatis är beskt
Hampa inte gott men klart den bästa sammansättningen näringsmässigt.
Man bör inte överdosera om det ska smaka gott.
Mjölkproteiner innehåller inget hårda partiklar utan är spraytorkat eller agglomererat ( granuler som löser sig i vätska lätt utan klumpar.
Sen finns det en uppsjö kvalitet på de olika proteinerna, från riktigt dåliga till bra pulver.
Ska köpas av seriösa leverantörer fö att inte bli lurad.
Savory måltider funkar bra med växtproteiner.
Från mjölk till söta måltider.
Själv köper jag inga pulver.
Keso och vita bönor på burk som jag mosar ifall jag vill öka på proteinet
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 080
Senast: Calmiche
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var på en föreläsning igår om sorgbearbetning. Den var verkligen bra! Riktigt bra, gav mig jättemycket! Det är verkligen inte allt...
Svar
0
· Visningar
1 154
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 201
Senast: cassiopeja
·
Äldre Vi köpte för några månader sedan en begagnad bil från en bilhandlare. När vi tittade på bilen frågade vi särskilt om AC:n fungerade...
2
Svar
22
· Visningar
5 415
Senast: domesticus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp