Proteinpulver som inte märks?

95johsv

Trådstartare
Ja finns det? De jag har testat är ärt/ris/hampa/quinoa protein och de ger en konstisens som märks. Jag vill kunna blanda i kalla varor så inget som måste värmas.

Behöver kunna blanda i yoghurt/smoothie, soppa, mousse, glass tex.

Spelar ingen roll om det är dyrt, gärna så komplett protein som möjligt.
 
Det beror väl på hur mycket du blandar i i hur lite produkt? Jag har aldrig märkt av något när jag har proteinpulver i soyghurt med müsli.
 
Om det inte måste vara veganskt så är Tyngres kaseinpulver toppen :up: Det är även himla gott att vispa ihop till fluff och ha som del av frukosten, snabbt mellanmål etc:)
 
Måste absolut inte vara veganskt, jag äter allt utom gluten. Tack för tips framförallt ni som nämt märken! :up:
 
Det beror väl på hur mycket du blandar i i hur lite produkt? Jag har aldrig märkt av något när jag har proteinpulver i soyghurt med müsli.
Jag vill ha minst 10g protein per måltid extra. I yoghurt har jag inget problem att lösa det för mig, men personen som jag försöker hjälpa klarar inte ”pulverkänslan” ens i yoghurt med musli.
 
Jag vill ha minst 10g protein per måltid extra. I yoghurt har jag inget problem att lösa det för mig, men personen som jag försöker hjälpa klarar inte ”pulverkänslan” ens i yoghurt med musli.
Då hade jag nog försökt baka in det i bars av något slag (finns även no-bake versioner av bars men tenderar att bli mer fett i dem).
 
Jag vill ha minst 10g protein per måltid extra. I yoghurt har jag inget problem att lösa det för mig, men personen som jag försöker hjälpa klarar inte ”pulverkänslan” ens i yoghurt med musli.

10 g är ju nästan en halv dl proteinpulver, det blir nog svårt att lösa det utan att förändra konsistensen på något? I yoghurt skulle jag tycka att det blir outhärdligt tjockt, och jag tycker ändå att tex Tyngres vassle är riktigt trevligt i mjölk.
 
Det beror nog på vilken typ av blender man har, tänker jag nu. 10g pulver i en smoothie på 200 g grekisk yoghurt plus 2 dl vätska och lite annat gott i en Vitamix på hög speed försvinner fint (spanade in makens smoothie imorse - det var 20g whey protein isolate). 10g som man rör ner med sked i en portionsförpackad yoghurt kommer nog alltid smaka sand.
 
Det beror nog på vilken typ av blender man har, tänker jag nu. 10g pulver i en smoothie på 200 g grekisk yoghurt plus 2 dl vätska och lite annat gott i en Vitamix på hög speed försvinner fint (spanade in makens smoothie imorse - det var 20g whey protein isolate). 10g som man rör ner med sked i en portionsförpackad yoghurt kommer nog alltid smaka sand.

Eller vilken portionsstorlek man pratar om. 200 g grekisk yoghurt skulle motsvara en hel lunch för mig, och en väldigt enahanda sådan. Då har man ju anpassat sin mat för att kunna få i proteintillskottet, vilket blir riktigt trist i längden.

De flesta som tränar behöver ju på intet sätt få i sig mer av något annat än protein, och det är då det börjar bli svårare. Åtminstone jag kämpar konstant med att få i mig tillräckligt med protein (annars protesterar kroppen mot ens minsta lilla träning och jag blir fast i en nedåtgående spiral av slitage), och det är inte hur lätt som helst om man är en liten person som inte kan äta hur mycket som helst.
 
Eller vilken portionsstorlek man pratar om. 200 g grekisk yoghurt skulle motsvara en hel lunch för mig, och en väldigt enahanda sådan. Då har man ju anpassat sin mat för att kunna få i proteintillskottet, vilket blir riktigt trist i längden.

De flesta som tränar behöver ju på intet sätt få i sig mer av något annat än protein, och det är då det börjar bli svårare. Åtminstone jag kämpar konstant med att få i mig tillräckligt med protein (annars protesterar kroppen mot ens minsta lilla träning och jag blir fast i en nedåtgående spiral av slitage), och det är inte hur lätt som helst om man är en liten person som inte kan äta hur mycket som helst.
Det håller jag absolut med om. Jag som vegetarian har det riktigt besvärligt att få i mig tillräckligt med protein och kan inte heller äta hur mycket som helst (är också liten). Fast 200 g grekisk yoghurt är bara lite över 100 kalorier om du äter Fage Total 0% (portionsförpackningen på 170g = 90 kcal, 18g protein, 0g fett, 5g kolhydrater).

Jag skulle önska mig ett GOTT smaksatt veganskt proteintillskott UTAN stevia och likande sötningsmedel. Då hade det varit enklare att bara lägga till en proteinsmoothie (pulver + vatten) som en extra dryck till måltiden. Men jag måste ha knäppa smaklökar för allt smakar fejksocker. Det godaste märket tycker jag är Vega men de smakar också så pass sött att de "förstör" smaken om man blandar dem i yoghurt/pannkakor och liknande.
 
Jag vill ha pulvret för mig för att få variation men framförallt gäller det en person som levt på sjukvårdens näringsdrycker i perioder under många år som verkligen behöver få i sig extra av just protein. Sista uppföljningen så blev det tyvärr ytterligare bevis för att det är för lite vilket gjorde att jag fick äntligen frågat om tips. Pga alla näringsdrycker är det extra känsligt med just konsistensen. Endast de klara är det som personen kan dricka utan att få upp allt igen.

Sjukvården tipsade om olika men tyvärr har inget passat men rent whey eller kesin är inte testat. Collagenpulver går bra i mindre mängd och ger ca 5g.
 
10 g är ju nästan en halv dl proteinpulver, det blir nog svårt att lösa det utan att förändra konsistensen på något? I yoghurt skulle jag tycka att det blir outhärdligt tjockt, och jag tycker ändå att tex Tyngres vassle är riktigt trevligt i mjölk.
Det är ok om det blir tjockare bara inte pulvrigt tror vi.
 
Jag vill ha pulvret för mig för att få variation men framförallt gäller det en person som levt på sjukvårdens näringsdrycker i perioder under många år som verkligen behöver få i sig extra av just protein. Sista uppföljningen så blev det tyvärr ytterligare bevis för att det är för lite vilket gjorde att jag fick äntligen frågat om tips. Pga alla näringsdrycker är det extra känsligt med just konsistensen. Endast de klara är det som personen kan dricka utan att få upp allt igen.

Sjukvården tipsade om olika men tyvärr har inget passat men rent whey eller kesin är inte testat. Collagenpulver går bra i mindre mängd och ger ca 5g.
Ni har säkert redan tänkt på det, men har ni testat någon slags proteinpudding som alternativ? Jag har bara provat ProPud men tycker det är riktigt trevlig konsistens på den. Pulver däremot har jag svårt att hantera, tycker alltid att det blir en lite "chalky" konsistens av det.
 
Ni har säkert redan tänkt på det, men har ni testat någon slags proteinpudding som alternativ? Jag har bara provat ProPud men tycker det är riktigt trevlig konsistens på den. Pulver däremot har jag svårt att hantera, tycker alltid att det blir en lite "chalky" konsistens av det.
Ja det är testat och någon var OK, men används då istället för näringsdrycker inte för att boosta vanliga maten som tanken med pulvret är.
 
Jag vill ha pulvret för mig för att få variation men framförallt gäller det en person som levt på sjukvårdens näringsdrycker i perioder under många år som verkligen behöver få i sig extra av just protein. Sista uppföljningen så blev det tyvärr ytterligare bevis för att det är för lite vilket gjorde att jag fick äntligen frågat om tips. Pga alla näringsdrycker är det extra känsligt med just konsistensen. Endast de klara är det som personen kan dricka utan att få upp allt igen.

Sjukvården tipsade om olika men tyvärr har inget passat men rent whey eller kesin är inte testat. Collagenpulver går bra i mindre mängd och ger ca 5g.
Det finns näringsdrycker med extra protein, är det testat?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 080
Senast: Calmiche
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var på en föreläsning igår om sorgbearbetning. Den var verkligen bra! Riktigt bra, gav mig jättemycket! Det är verkligen inte allt...
Svar
0
· Visningar
1 153
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 201
Senast: cassiopeja
·
Äldre Vi köpte för några månader sedan en begagnad bil från en bilhandlare. När vi tittade på bilen frågade vi särskilt om AC:n fungerade...
2
Svar
22
· Visningar
5 415
Senast: domesticus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp