Protest med besked

P

Ploppsan

Har en 15-åring som normalt är 110% rumsren. Fast inte här om dan. Vaknade med att Rasmus jamade och ville att jag skulle gå upp. Klockan var väl runt halv 6. Nähä, tusan heller att jag går upp nu så jag drog upp täcket över huvudet och somnade om. Sedan när jag hade stigit upp och skulle släppa ut honom i trappen. Han bara måste spana in trappen varje dag. Så kände jag med den ena foten att det var blött. Mycket blött var det och när jag tittade ned så såg jag inte bara blöttan utan också en stor bajshög bredvid blöttan på dörrmattan. Va! :mad: tänkte jag och fyade på Rasmus. Sedan förstod jag varför :angel: Han hade nämligen slut på sin mat. Både burkmaten och den ena torrfoderskålen stod tomma. Inte undra på att Rasmus protesterade med besked när jag inte ville gå upp och ge honom lite mat då på morgonen :angel: :o :p
 
Varför fyade du? :confused: Han lär ju knappast fatta vad du menade eftersom du inte kom på honom när han gjorde det, utan bara upptäckte resultatet.
 
Ja, då gör du inte om det misstaget igen :p Han verkar vara duktig på att uppfostra dig den där Rasmus. Men om det händer igen, fya inte. Han fattar ändå inte.
 
Mitt fy blev mera som ett fy, som ett usch. Jag skrek inte till honom. Utan jag blev väldigt snopen på resultatet :crazy:. Sa nog mera till honom "men Rasmus?" :confused:.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp