Provat Paleo?

Lovisaleonora

Trådstartare
Som ivrigt matintresserad hamnade jag (p g a Nigella och mandelmjölk) på en sida med Paleo-kostråd. Intressant, och många goda recept (ja, jag vet - konstant sist på bollen).

Men vad säger vår samlade Bukeskara? Någon som provat fullt ut? 30-dagarsutmaningen kanske?

Berätta!
 
Jag har en kompis som är paleo-frälst. Han har hållit på i snart två år nu men blir bara sjukare. Har andra vänner som också provat utan att må bättre.

Dieten i sig är väl helt okej, om man tycker det är bra att äta kött. Men det är ingen kur för allehanda sjukdomer som anhängarna påstår...
 
Jag har en kompis som är paleo-frälst. Han har hållit på i snart två år nu men blir bara sjukare. Har andra vänner som också provat utan att må bättre.

Dieten i sig är väl helt okej, om man tycker det är bra att äta kött. Men det är ingen kur för allehanda sjukdomer som anhängarna påstår...

Nej, det tror jag inte ett dugg på. Visst kan man må bättre av sundare matval,men jag tror inte på mat som direkt medicin.
 
Som ivrigt matintresserad hamnade jag (p g a Nigella och mandelmjölk) på en sida med Paleo-kostråd. Intressant, och många goda recept (ja, jag vet - konstant sist på bollen).

Men vad säger vår samlade Bukeskara? Någon som provat fullt ut? 30-dagarsutmaningen kanske?

Berätta!

Jag tycker nog det är rätt knäppt. Men det tycker jag om de flesta dieter. Lchf, GI osv.
 

Liknande trådar

Tjatter Oro i Ugglebo Den lilla byn Ugglebo breder idylliskt ut sig i ängsmark med sina timrade småhus, hagar omgivna av gärdesgårdar hyser...
22 23 24
Svar
471
· Visningar
13 501
Senast: LenaH
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 337
Senast: Milosari
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Länge sen jag var här nu. :) Saknar dock skrivandet, och tänkte bara samla mina tankar kring var jag står just nu... Jag...
Svar
2
· Visningar
1 326
Senast: Magiana
·
Tjatter Deltagare: bollen__ cirkus Ferrari Habina Klara Koppen Lobelia MikaTela Mirtai quarter4ever Snurrfian Regler *Var snälla och trevliga...
18 19 20
Svar
380
· Visningar
14 298
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp