Provridit 4 hästar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fick ju ytterligare ett svar på den annons jag la ut på FB angående medryttarhäst och igår var jag dit. Hon hade 4 hästar som hon behövde hjälp med. Så jag provred samtliga. Innan jag red så gissade hon vilka två som skulle kunna passa mig och det stämde. Den ena av dem är dock inte så väldigt aktuell med extrahjälp till och den andra är en D-ponny som är en projekthäst. Ponnyn kom till dem i somras och såg då ut som ett spjälstaket. Nu ser den mycket bättre ut men är fortfarande för tunn så den skrittade jag bara. Jag tyckte om hästen. Den kan nog bli jättefin med tiden. Den andra var en mindre häst och ägaren berättade att den var bra på galoppombyten. Det är ju något jag bara provat tidigare och inget som jag påstår att jag kan, men ägaren insisterade på att jag skulle prova. Så jag gjorde det och hästen bytte snällt :).

De andra två hästarna var en lite grövre D-ponny och ett halvblod. Projekthästar båda två. Ponnyn var mysig men långsam. Men han kändes som en otroligt trevlig individ. Halvblodet red jag inte så lång stund. Hon har en lite trist bakgrund men blir säkert också fin på sikt.

Så nu finns det hästar att rida.
 

Men vilken jackpot! Super att få möjlighet att rida så många olika typer.
Vad roligt!
Det är onekligen rätt spännande. En del hästar har ju farit illa tidigare, både fysiskt och psykiskt, men här får de chansen att läka igen. Ponnyerna har ganska okänd bakgrund och halvblodet har gått dressyr upp till msv nånting, men sen hamnat hos folk där hon inte hade det bra. Den lilla bruna som var bra på galoppombyten har hon haft länge och även ridit in själv. Den är väl den enda av dem som inte har något bagage. Men alla hästarna verkar supergulliga. Jag fastnade nog lite extra för den tunna ponnyn.
 
Det är onekligen rätt spännande. En del hästar har ju farit illa tidigare, både fysiskt och psykiskt, men här får de chansen att läka igen. Ponnyerna har ganska okänd bakgrund och halvblodet har gått dressyr upp till msv nånting, men sen hamnat hos folk där hon inte hade det bra. Den lilla bruna som var bra på galoppombyten har hon haft länge och även ridit in själv. Den är väl den enda av dem som inte har något bagage. Men alla hästarna verkar supergulliga. Jag fastnade nog lite extra för den tunna ponnyn.
Härligt! Det låter ju som att det här kan vara din kopp te. Vad kul!
Det kan ju vara skönt när man själv mår dåligt att hjälpa andra läka, som hästar med lite trassel tex. Det kan ju leda till en läkning åt båda håll så att säga.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Idag kom det upp en bild på fb med min första medryttarhäst jag hade i den här trakten. Han var riktigt välutbildad och en utmaning att...
Svar
0
· Visningar
1 038
Senast: Wille
·
Ridning Vi har haft vår D-ponny i tre år, en irländare som var rätt nyimporterad när vi köpte henne. Hon är (har varit?) en väldigt lättsam häst...
Svar
12
· Visningar
2 314
Senast: TinyWiny
·
Hästmänniskan Hej! Jag är en 21-årig tjej som är enormt enormt ridsugen igen, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga som återfallsryttare...
Svar
8
· Visningar
2 400
Senast: Ramona
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 036
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp