Bukefalos 28 år!

Provridning

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag blev det provridning på hästen som står i grannens stall och det var ju lite intressant.

Det fanns ingen brukbar ridbana så när jag suttit upp blev det en promenad ute med hästens fodervärd T gåendes bredvid med sin hund. När vi kommit ett par kilometer bort tog hon en kortare väg hemåt och jag fick fortsätta på egen hand runt turen.

Då hade hon inte ens hunnit se mig trava men hon hade i alla fall konstaterat att jag satt rakt i sadeln :p och det räckte tydligen. Grannen som äger stallet har inte sett mig rida över huvudtaget så hon kan inte ha fått så mycket info om mina ridkunskaper därifrån heller. Det enda grannen vet är att jag rider i tantgruppen på torsdagar på en ridskola de känner till och att jag har en medryttarhäst som är ett varmblod.

Så det kändes lite lattjo att bli ivägsläppt på egen hand direkt.

Men hästen A var precis så som hon beskrivit den: snäll men kunde bli stark ibland. Det var ffa. på en sträcka som han drog iväg för mycket men det var tydligen inget ovanligt att han gjorde det där, fick jag veta senare. Det var något de jobbade med tydligen.

Turen gick bra och jag tyckte A var väldigt sympatisk både i ridningen och i stallet där han försökte ställa sig in genom att bli gosig på ett ganska diskret sätt för att förhoppningsvis få lite mer godis. :)

Så nu har jag ytterligare en häst att rida :banana: men det kommer att bli lite olika dagar då T vill ha avlastning, ffa. under vissa helger.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
7 949
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag red lektion idag igen. Det har hunnit bli några nu i juli. Idag övade vi på tempoväxlingar. I traven gick det väl si så där, men i...
Svar
1
· Visningar
1 182
Senast: Kilauea
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Tänkte att dagboken är ett bra ställe att ösa ur mig lite. Har sen jag var medryttare på en ponny varit totalt såld på honom, han stal...
Svar
19
· Visningar
2 023
Senast: Kilauea
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Under första halvåret 2018 hade jag ingen närmare kontakt med någon häst en enda gång. Inte heller längtade jag efter det. Jag...
Svar
1
· Visningar
1 210
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp