Bukefalos 28 år!

MidnightSoul

Trådstartare
Fick detta som preliminärt provsvar på katten odlingen har pågåt i 1 v å 1 dag nu:
Mykologisk undersökning
Hår Odling, preliminärt svar: Odling av materialet pågår. Provet odlas i ca 15
dagar innan negativt slutsvar Misstänkt positiva prover svaras ut så fort som möjligt.

Det är ringorm det gäller. Betyder det att det för tillfället inte syns något på provet?
 
Sv: Provsvar?

Så skulle jag tolkar det dvs. odlingen ska stå en vecka till och än så länge syns ingenting. Skulle det ge positivt utslag får du veta på en gång.
 
Sv: Provsvar?

För ringorm är odlingstiden rätt lång och än så länge har de inte sett något på kattens prov.
 
Sv: Provsvar?

Ingen växt av dermatofyter påvisad. Fick jag hem idag woop :banana:

Hur stor procentuel chans är det att andra kan vara positivt för katt om det första är negativt. Är ganska övertygad om att det kommer vara negativt dock. Vi har varit så himla noga å pedantiska för att det inte ska kunna hända.
 
Sv: Provsvar?

Ringorm är väl tyvärr lurigt på det sättet, man brukar väl rekommenderas att testa flera gånger för att det ska bli tillförlitligt.
 
Sv: Provsvar?

Jo har skickat iväg fler prover men man hinner skicka iväg 3 prover precis innan man får svar på det första. Men jag håller tummarna benhårt för vi har varit så himla nograna med allt.
 
Sv: Provsvar?

Andra provsvaret var oxå negativt yeah. Bara vänta på svaret från det 3:e känns som man är på upploppet nu :)
 

Liknande trådar

Hästvård Först och främst vill jag säga att veterinär är inkopplad och jag väntar på svar från blodprov. Men hon var ganska osäker på vad vi ska...
Svar
18
· Visningar
3 596
Senast: Pallen
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
5 544
Kropp & Själ Nu är jag trött på att lägga tid på att sminka mig varje morgon och ändå inte få till det där resultatet jag önskar så nu hoppas jag ni...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
4 851
Senast: kompis87
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 463

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp