Bukefalos 28 år!

provsvaren kommit

I

Icebabe_1

ja,hon är sjuk,viktminsking och gör inne hela tiden,sover mycke.,,,,,nu vet vi vad som är fel.
hennes njurar är snart ute av drift/funksjon.
inget att göra...jo,oprasjoner,medisiner och diverse....
men vi gick igjennom dette med hunden,han överlevde inte trots allt dom gjorde för han...
borde jag låta henne også gå igjennom allt det trots prosenten är låg att hon klarar sig?
eller borde jag va snäll nog....att ta bort henne?
 
Ett verkligt svårt val!
Lider med dig som måste gå igenom det...... :cry:
Jag tror du får tänka på hur gammal katten är och hur stor chansen är att hon blir bra. Väga det mot risken att hon inte blir bättre.
Eftersom du haft otur med hunden så förstår jag att det känns svårt.
Jag skulle förmodligen ta bort kisse, men det är lätt att säga såhär. Det är annorlunda när det handlar om ens eget djur, jag vet!
Hoppas du kommer på hur du ska göra.
 
Det beror mycket på hennes ålder skulle jag vilja säga.
Känner väldigt mycket med dig och kisse dock! :(
 
Nu är jag väl elak, men jag tycker du ska ta bort henne. Varken hon eller du kommer att må bra i längden av all behandling och operationer och det kan ju sluta med att hon inte orkar med.

Det måste vara jättesvårt, jag har haft tur med mina än så länge.

Så mitt råd (eller vad man nu säger) är att ta bort henne och ev skaffa ny när du orkar.

Många kramar !!
 
Vad sa veterinären då?
Har du köpt hem "njurfoder" nu? Visst är det svårt och bra kommer katten säker inte bli. Inte så att du kan gå över på vanligt foder och så i alla fall. Men sen beror det ju på hur långt det gått och hur gammal missen är mm.

Med viss medecin och rätt foder så kan dom ju bli mycket piggare och leva ett bra liv ett tag till, men det är en hel del pyssel och dessutom kostsamt (även om det inte är det som avgör).

Jag skulle rådgöra med veterinären och sen besluta vad som skulle ska efter det.

*Kram*
 
Jag tycker inte man ska tänka "liv till varje pris" när det gäller djur. Alltså hade jag tagit bort henne om behandlingen är jobbig (för henne) eller om chansen att blir frisk är låg trots operation.
Hellre en katt som får dö utan plågor, än att hålla kvar dem så länge som möjligt.

Men det är ditt beslut, och det är inte lätt, inget känns ju självklart.
*krama*
 
Katten är 8 månader.... det är den hon skrev om förut, som skrek så mycket då.
Jag skriver det här, eftersom hon inte skrivit det än....... känner katten.

Jag kan inte svara på vad man ska göra. Det är svårt läge. Det beror ju på hur dålig katten är.
Tråkigt är det.
 
som prosit skriver,hon vet vem katten är,
hon är 8 månader,jag har pratat i telefon med veterinären idag,och vi har kommit fram till att hon är för svag för oprasjon,vi kan så klart medisinera och lägga in henne tills hon är stark nog för oprasjon,efter oprasjonen kommer hon ligga på medisin och dropp tills hon är stark nog att komma hem,derefter kommer hon gå på en hård behandling och special foder under karnsje ett helt år,om allt går bra....hon går nu på ett särligt foder som jag har hemtat hos veterinär.men då hon mår veldig illa så har vi nog gjort vårat beslut...
Så här ser jag henne nu,
hon dricker stort sätt hela dagen,verkar inte få nog vatten,hon sätter sig å kissar i kontaktutag( skarvsladdar )
hon gömmer sig på ett oåtkommelig ställe,der hon ligger å stirrar rakt fram,utan nån form av igjennkännelse i ögonen,
hon har slutat prata å kurra,hon ser ut till att invänta sin sista stund.
jag lider med henne,och antar att vårat beslut är rätt.
men det jobbiga är att släppa henne.... :cry:
 
jo,så kan man også tänka...
jag måste tänka så här....hon slipper lida mera.
hon får det bättre om jag låter henne vandra vidare...
oansätt hur ont det gör för oss och för blacky.
:(
 
Jag tycker att du har fattat rätt beslut, utifrån det du berättat här. En katt ska inte behöva utsättas för alltför krävande operationer och behandlingar.

mandalaki
 
nej,
det är så jag tänker også...
jag vet det är det rätta för henne.
 
Tycker du har tagit rätt beslut, även om det inte hjälper att säga det.
Synd på en så ung katt.
Har du bestämt när det blir av (måste bara få fråga, förlåt om det känns tungt)
 
Usch, inte nu igen... Tänker på hur ledsen du var när du förlorade Nemouse... Det här är det värsta med att ha djur... :(
 
15:30
tänd ett ljus för lilla tjejen...ha henne i tankene halv fyra,då hon vandrar vidare hos djurdoktoren...
jag klarar själv inte åka med henne,och jag skäms för det då jag är hennes stora klippa,det är mig hon ligger hos för tröst och lek...och jag följer inte med henne.jag klarar det inte...

MISS YOU= MISSY
Du kom in i vårat liv spontant,mest för att rädda blacky från sorgen efter Nemouse,jag gav mig in på att du var bara en sak,inget att bli glad i.
men då vi såg dig,du lilla taniga tjej med bruten svans,smältade vi alla,du fick blacky glad igjen med envis bus och påhopp på han.du gjorde saker du inte fick göra,men skrattade åt oss när vi forsökte fånga dig för att skälla.du var för snabb.du var pratglad och full med skvaller varje gång man kom hem,du berättade historier man önskar man förstog.du skällde på oss när vi inte kom snabbt nog med godis eller mat.det var jämt prat i din lilla munn.tills en dag...du kom inte mer till dörren,med skvaller...du slutade prata helt å hållet...du bara låg der å tittade,du ville inte leka mer,inte ens med dina favvobollar,du rasade i vikt,oansätt om du fick din älsklingsmat hela tiden,du hann inte springa till toa,och du förstog inte varför...tills vi fick veterinärens svar.du är allvalrig sjuk.
just nu ligger du på terrariet och söker värme,för du fryser enormt,.du ligger å stirrar utan gjennkännelse på området,du andas tungt och verkar invänta sista stund.
jag är ledsen tjejen,du blev inte gammel,det gör mig ont att ta bort dig,tårarna rinner...blacky förstår verkar det som,han ligger å forsöker tvätta dig trösligt...men du bryr dig inte...lycka till vidare gumman,du karnsje var här bara för det syftet...att göra blacky glad igjen,göra matte glad,
nu skall du få det bättre,du skall slippa vänta...du skall få vandra vidare till kattene i himlen.
 
missy kramar nog tilbax till fotografen som, tog alla fina minnes bilder på henne.
 
Jag tycker du gör rätt i som inte följer med. Jag var med min älskade kanin för massa år sedan och jag gör aldrig om det... Jag tog med honom hem och begravde honom i trädgården. Min första kisse lämnade jag ifrån mig på Strömsholm, jag ville inte vara med. När det var dags för andra kissen fick sambon åka iväg själv med henne. Det tycker jag var det bästa sättet. Speciellt på Stömsholm är det så långa väntetider och sitta i väntrummet i över en timme med sin älskling är verkligen det mest plågsamma man kan göra.... :(

Jag lovar att tänka på er i eftermiddag... Kram från mig.
 
min man ringde mig efter allt var klart hos djur doktoren,dom hann inte sätta heloa dosen ens när hon dog,
dette gjorde så veterinären kollade igjennom henne en gång till...Missy hadde canser tumörer i end tarmen,som gjorde henne antagligen ennu värre än bara njurar...
dette gör mig nu tacksam att vi tog den avgörelsen som vi gjorde.

Missy mår nu bra.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Min finaste älskade lilla katt vid namn Katten fick somna in igår. Det gick lugnt och fint till men nu gråter jag floder. Hur hanterar...
2 3
Svar
53
· Visningar
11 261
Senast: LevelSkin
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 163
Senast: cassiopeja
·
Relationer Om någon kommer på vem jag är så snälla skriv det inte här i tråden.. Jag vet inte vad jag ska göra. Min sambo har ett barn, ett...
16 17 18
Svar
345
· Visningar
27 588
Senast: vallhund
·
Äldre Sjukvården ska det förstås stå. Känner mig både förbannad och besviken. Nästan uppgiven. (men inte riktigt. Då skulle jag ju inte vara...
24 25 26
Svar
515
· Visningar
38 596
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp