Prylar i bilen

escodobe

Trådstartare
Har en kombi. Lilla hunden transporteras i en plastbur, på golvet bakom förarsätet (säkraste platsen tydligen) den stora i en metallbur (ej krocksäker tyvärr) i skuffen. Det finns lastgaller. När de måste "förvaras" en längre stund i bilen så sitter den lilla hunden i metall buren och den stora löst (eller sele och kort koppel) brevid. Detta för att deras transportburar ska vara så små som möjligt(de ska inte flyga runt i dem) men att de ska kunna stå i fullhöjd när de förvaras. Funkar dock inte om det är för varmt eftersom jag är rädd att nån skulle kunna stjäla rottisen om bakdörren är öppen och han bara är kopplad -buren har ju lås. Inte bara stjäla, det är ingen hit om folk ska mecklar med honom... Hur bra är krokarna?

Men jag vill ha tips på smart förvaring av alla hundsaker i bilen, nu ligger de löst brevid buren på den sidan den står mot rutan. Inte helt praktiskt då det blir huller om buller.
 
Sv: Prylar i bilen

Jag har själv ingen kombi, faktiskt en riktigt liten bil. Men har lagt sättena ner där bak och sattit in en stor dubbelbur till mina hundar. Då jag sysslar med bruks är det mycket som ska med, plast backar från ikea är mitt val. En plastback till vardera hund, en till mig med akutkläder, en back med förstaförband, bajspåsar, papper och tvättservetter.

Jag hade köpt en sådan krok till bagaget för jag tyckte de blir nog bra och vist de fungerade ett tag. Men när jag efter avslutade tävling skulle stänga luckan för att köra därifrån så satt den FAST! jag bad min tränare om hjälp men inte ens han lyckades få rätt på den.

De var allt vackert att köra med halvöppen bagage lucka hem till tränaren som får "klippa" sönder frisklufts kroken.

Sen den dagen köpte jag lås till burrarna och använder fläktar. På så sätt kan jag ha bagaget öppet då hundarna är i buren, för ingen kan nå dom.
Har även sytt "gardin" runt buren för att hundarna ska få lite lugn å ro.
 
Sv: Prylar i bilen

Jag har själv ingen kombi, faktiskt en riktigt liten bil. Men har lagt sättena ner där bak och sattit in en stor dubbelbur till mina hundar. Då jag sysslar med bruks är det mycket som ska med, plast backar från ikea är mitt val. En plastback till vardera hund, en till mig med akutkläder, en back med förstaförband, bajspåsar, papper och tvättservetter.

Jag hade köpt en sådan krok till bagaget för jag tyckte de blir nog bra och vist de fungerade ett tag. Men när jag efter avslutade tävling skulle stänga luckan för att köra därifrån så satt den FAST! jag bad min tränare om hjälp men inte ens han lyckades få rätt på den.

De var allt vackert att köra med halvöppen bagage lucka hem till tränaren som får "klippa" sönder frisklufts kroken.

Sen den dagen köpte jag lås till burrarna och använder fläktar. På så sätt kan jag ha bagaget öppet då hundarna är i buren, för ingen kan nå dom.
Har även sytt "gardin" runt buren för att hundarna ska få lite lugn å ro.
Ja, jag ska sy ett draperi jag med,nu kör jag med handukar (rosa!:eek:) så att rottisen inte ska fara runt i buren. Har ju lås på den stora buren där den lilla sitter när de måste vänta länge. Men den stora sitter då brevid buren. Funkar om det inte är varmt men är det varmt så sitter han fast i bagaget med sele och koppel - men det är ingen hit om det är en massa folk som kan hitta på dumheter, och han kan säkerligen tycka att han ska vakta bilen mot andra hundar.

Samtdigt vill jag inte ha en av dom lösa i cupen och den lilla buren är för liten för den lilla att vara i under längre stunder när man inte kör. Och större burar vill jag inte transportera dom i.

*muttemutter*
Vart har du plastbackarna? Jag hade velat ha något man kan hänga på sidan av buren med fickor i eller nåt.
 
Sv: Prylar i bilen

Kolla hästaffärer. Det finns boxgardiner med fack för prylar, funkar säkerligen lika bra till hundbur som galler på hästbox...
 
Sv: Prylar i bilen

Jag har bara en hund just nu, men ska ändå ha dubbelbur. I den halvan som det inte sitter hund ska det förvaras saker så jag slipper ha dem skräpandes i baksätet. För att ha lite ordning även i buren så tänkte jag ha plastbackar att ha sakerna i.

I ditt fall skulle jag därför föreslå en dubbelbur där du förvarar saker i plastbackar i ena halvan och rottisen i den andra. När den lilla hunden ska sitta länge i bur så tar du bara ur plastbackarna, lägger dem i baksätet och stoppar in den lilla hunden i buren. Under transport kan han åka i sin lilla transportbur.
 
Sv: Prylar i bilen

Plastbackarna har jag bakom buren alltså mellan buren och framsätena.. Har även köpt en "prylficka" som man har i bilen för barnens leksaker. Köpt för en billig peng å den har jag felvänd vid passargerar sidan där jag kan förvara lämpliga papper å bollar a vad man vill.. den går ju även att häng på buren.
 
Sv: Prylar i bilen

Jag har en stor plastlåda modell hopfällbar med massa junk i, 5 liters dunk med vatten och så hänger jag spårlinor, spårselar, sökhalsband och korta koppel på burens långsida. (Eftersom hon inte biter sönder saker hon får tag på.)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag blev hastigt och lustigt med en liten pyttebil till tredörras clio. Men det visade sig vara svårare än väntat att få in...
Svar
16
· Visningar
2 408
Senast: escodobe
·
Övr. Hund Jag har en halvkombi, renault megane, stora hunden sitter i baksätet med säkerhetsbälte och lilla hunden i bur på golvet bakom...
Svar
8
· Visningar
1 338
Övr. Hund Hur har du löst det för att din hund ska åka säkert i bilen? Min ligger för tillfället bara lös i bagaget med ett vanligt...
2
Svar
33
· Visningar
3 608
Senast: Moniq
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp