Bukefalos 28 år!

Prylgalen!!

F

favoritponny

Jag undrar hur man kan bli så prylgalen igentligen när det gäller hästgrejer.
Vad är det tex som är så mkt bättre med ett Horseware täcke än ett täcke som inte har ett fint namn från Irland??
Har förra vintern köpt ett billigt täcke från Hööks, vilket har varit helt suveränt till min häst. Visst skulle jag vilja ha en mängd uppsjö av dessa dyra märkes täcken, men när de billiga fungerar så varför kasta ut massa pengar på det?
Täckena blir ju ändå trasiga och lortiga direkt!

Samma sak... Är man dum om man använder olika färger på tex sadel och träns?? Ibland funderar man ju....
JAg har tabacco färgad sadel men ett svart träns pga att min häst inte passar i tabacco i huvudet. Sadeln ligger bra och jag älskar min sadel så varför skulle jag byta den bara för att färgen inte passar?? (Min häst är svart skimmel skäck, och det blir bara en till färg klick på honom med tabacco.) Sadeln sitter man ju i o ch däljer det mesta.

En liten fundering bara...
 
Ofta köper jag märkestäcken som Bucas och Horseware för att jag vet att de är bra och håller länge, men det finns säkert de från Hööks som är lika bra :), men jag känner att jag inte vill chansa. Att man har olika färger på sadel och träns är väl upp till var och en. Dessutom så är det ju så att vi har olika mycket pengar att spendera på våra hästar, tjänar man mer kanske man köper mer märkesprylar (eller mer prylar överhuvudtaget) för att man har råd med det. Jag känner inte av någon "tävling" av märkesprylar på vårat stall, alla köper det som de tycker fungerar.
 
Man är väll konstig men jag klarar inte av att ha "fel" märke på min häst.
Det är sjukt.
:)
Jag gillar fina märken och jag är prylgalen :D
 
Jag är inte den typen som köper de finaste märkena eftersom jag inte vill lägga ut så mkt pengar på hästsaker som lätt kan gå sönder, t ex ett utetäcke.

Jag håller mig till prisklassen mitt emellan, ska jag ha ett träns exempelvis så köper jag inte under 500kr men inte heller över tusenlappen...min pålla har redan tagit sönder två träns så jag vill inte köpa allt för dyrt... :o

Matcha är jag väldigt noga med, fördelen med att inte köpa svindyra grejor är ju att man kan köpa fler grejor, tex schabrak i olika färger att matcha mina kläder med... :D
 
ja bryr mej inte så mycke om märket . däremot älskar ja prylar :love: har en häst , 13 täcken , 28 bett , 15 träns
 
jag är väldigt prylgalen! jag tycker det är asskoj å skriva höökslistor :D å åka å handla saker... men oftast tröttnar man ju på grejerna efter ett tag... så ligger dom i ett hörn nånstans i sadelkammarn.. :D har själv blodrött sadel å träns, asfint, men när jag får (om kanske jag borde säga..) en svart dressyrsadel tänker jag ha SVART träns till den då! annars ser de ju sjukt ut... :p
 
Jag ska vara helt ärlig gällande billigare täcken.

Jag har inga bra erfarenheter av billiga täcken, sitter dom inte skit är det dålig kvalitée.

Därför lägger jag häldre en tusenlapp på ett täcker som jag vet uppfyller mina krav och som håller mer än en sesång.
I längden bli det billigare!!
 
vad är det för fel mad att ha mycke saker?? jäklar, 28 bett! själva har jag väl runt 10, till mina 4 hästar! :crazy: men träns har jag också asmånga... har haft antica sen i mars och hon är inne på sitt fjärde träns nu.. ;) och typ lindor, schabrak, grimmor å sånt har man ju i MÄNGDER!! min ISIS har lixom tre olika fyrpack lindor.. :smirk: efter ett tag får man ju rensa.. :D
 
vad är det för fel mad att ha mycke saker?? jäklar, 28 bett! själva har jag väl runt 10, till mina 4 hästar! :crazy: men träns har jag också asmånga... har haft antica sen i mars och hon är inne på sitt fjärde träns nu.. ;) och typ lindor, schabrak, grimmor å sånt har man ju i MÄNGDER!! min ISIS har lixom tre olika fyrpack lindor.. :smirk: efter ett tag får man ju rensa.. :D :bump:
 
Jag har inte 28 bett (jag har 3) och inte heller 15 träns (3 där också) men jag har 16 täcken till min pålle... :crazy: (ridtäcken/filtar ej inräknat)...

M.
 
För det finns så mkt roliga saker att köpa :) Det första jag köpte till henne var en ljusblå grimma med matchande grimskaft och ludd från Mias och ett set med ljusblå skydd, senskydd och korta skydd bak :D Då var hon två.
 
Ja... Prylgalen är jag! Jag lägger hellre ner det jag har kvar av lönen på ett nytt täcke, benlindor eller liknande, än att köpa grejer till mig själv! Och helst av allt så ska det vara i matchande färger...
Men märkestokig är jag inte. Nästan alla mina täcken, benlindor, grimmor och sånt är köpta ur hööks eller Börjes och jag tycker faktiskt att det håller den kvalitet jag förväntat mig, oftast bättre! :)
 
28 bett,15 träns :confused: :crazy:
Herregud människa.
Jag har ett bett och två träns till min pålle :D

Själv är jag absolut inte prylgalen. Köper det jag behöver,och för det mesta sånt som är både billigt och bra.
 
Det är ju KUL att shoppa. Tyvärr. För dyrt blir det. Håller med om att man får vad man betalar för. Inom rimliga gränser vill säga. För ibland är det enda man får mer för en dyr pryl just märket. Och det kan ju vara viktigt för vissa. Jag känner mer att det är viktigt att lägga pengar på det som måste hålla, dvs träns, sadel (stigläder) bra grimma osv, för att sedan kunna handla så många andra saker som möjligt av andra saker. Har tex massor av vojlockar och shabrak (av varierande märken och prisklasser). Ett tips för shopping fantaster är ju att handla när de har utförsäljning!
 

Liknande trådar

Utrustning Någon som testat RE:Claims produkter? Deras tvättmedel samt impregneringen. Ska man köra två program i maskinen, först tvättmedel och...
Svar
4
· Visningar
930
Senast: zarmino
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 414
Utrustning Det finns säkert otaliga trådar om sadeltillpassning, utprovade av allehanda experter, men jag funderar på själva marknaden. Av de...
2
Svar
21
· Visningar
3 353
Senast: Lixiigirl
·
Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 367
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp