PS eller Micklem

Min är nog mer raggsocka än älg.... Men det här är en micklem-kopia i mjukt och trevligt läder
8E531F23-2ADD-4EAD-9D1C-539313C64A8E.jpeg
 
Micklem, väldigt bra träns till priset. Min häst gillade det och jag gillade kvalitén på det.
En vän har PS, hon gillar det men jag skulle aldrig köpa det. Konstiga storlekar och dåligt läder.
Kompisen fick ha full på nosgrimman på en häst som har cob i alla andra träns. Och då tycker jag den är i minsta laget ändå. Vilket betyder att jag aldrig skulle kunna klämma i min häst i ett PS träns.

Så jag väljer micklem alla dagar :)
 
Jag har en hel hög PS-träns, blev så många för de satt konstigt och jag behövde mixtra en del. Är fortfarande inte helt nöjd. Känns som att om de sitter bra så är de toppen, men "mina modeller" har varit knepiga att få att passa.

Har inget Micklem men tänkte skaffa ett så småningom. Min ena häst blev inriden på ett Micklem och det funkade bra.
 
Micklem alla dagar i veckan. Haft mitt i över 6 år och har använt det så gott som dagligen, det är mjukt och fint läder.

Har fallit för PS-frestelsen inte bara en eller två, utan TRE gånger och är exakt lika missnöjd med samtliga. Konstiga storlekar, klumpiga träns och dålig kvalité. När man har smörjt tränset enligt konstens alla regler men det fortfarande känns torftigare än de torrfnasiga gamla tränsen på c*tygr*ss, då kan jag inte hjälpa att känna mig blåst. Oavsett hur fina tränsen är. Kundservicen lämnar mycket att önska gällande bemötande och service, tyvärr.
 
Jag köpte ett beg PS utan att veta att de var svårinställda och hade dålig kvalite på lädret. Mitt PS- träns sitter kanonfint på min islandshäst och lädret är bara bra! Gillar att det är så vadderat. Jag är jättenöjd ialf.
 
Antagligen, sen tycker jag det handlar om cm. Jag skulle tex vilja ha framsidan på nosgrimmarn kortare på din häst. Så ringen på remontgrimman inte nuddar bettringen. Sen får ju inte sidstycket ta i ögat. Svårt det där. :) Ganska typiskt för våra nos-smala hästar. Så naaaee, du har ingen älg..
Njae, kortare hade den inte kunnat vara, då hade sidostycken hamnat helt tokigt. Tycker den är på gränsen till för kort framtill. Han är allt utom nossmal och har x-full i träns :D
43951020_10215390834715981_8314809140320927744_n.jpg


43950370_10215390828795833_6382064356653268992_n.jpg
 
Njae, kortare hade den inte kunnat vara, då hade sidostycken hamnat helt tokigt. Tycker den är på gränsen till för kort framtill. Han är allt utom nossmal och har x-full i träns :D
43951020_10215390834715981_8314809140320927744_n.jpg


43950370_10215390828795833_6382064356653268992_n.jpg
Fast, jag skulle vilja ha den som på hästens högra sida, då lika på båda. På hens vänstra är ju ringen längre ner. Petimeter, finns absolut sämre modeller.
 
Tack för alla svar! Funderar fortfarande, hittat en som säljer PS för en lax billigare då det inte passade hennes häst som jag kanske kan prova och sedan köpa.
Vill gärna höra fler åsikter om ni har! (:
 
Tack för alla svar! Funderar fortfarande, hittat en som säljer PS för en lax billigare då det inte passade hennes häst som jag kanske kan prova och sedan köpa.
Vill gärna höra fler åsikter om ni har! (:

Jag har klämt lite mer på mitt PS nu (tänkte skriva detta då flera nämner åsikter baserade på gamla versioner av tränsen medan mitt kom för en vecka sedan) och jag tycker helt ärligt att det är bra sytt, alla spännen sitter helt rakt och är solida, och lädret är helt i klass med t.ex. Shockemöhle-tränsen, som är i samma prisklass och såvitt jag sett aldrig kritiseras för sin läderkvalitet.
 
Köpte ett Miklem f några år sedan och hade inga problem m inpassning, men hästen gillade det inte .... Hon gnussade tänder när hon blev stressad och med Miklemet på så gnussade hon oavbrutet. Bytte tillbaka till det gamla och sålde Miklem till grannen. Sedan dess har jag hållit mig till träns av traditionell typ.
 
Jag har PS Pioneer på min häst och tycker kvalitén är bra med fina detaljer. Har inte provat Miklem men har varit mycket nöjd med PS framförallt på de hästar som är för mjuka i kontakten. Har haft andra modeller tidigare men mitt senaste (Pioneer) är den som har haft bäst kvalité även om de andra har varit helt ok försin prisklass.
 
Jag har ett PS som jag är väldigt nöjd med. Köpte deras remontträns och har sen köpt en achennosgrimma (begagnad men i princip oanvänd) och fick en high jumpnosgrimma av företaget som tack för hjälpen för en grej jag gjorde åt dem. Lädret är mjukt och passformen är väldigt bra. Rider nästan bara med high jumpnosgrimman.
 
Jag har ett Micklem och ett PS High Jump.
Både jag och min SWB ( med långt och smalt huvud) tycker om båda. Tycker de fungerar väldigt lika, trots att de ser så olika ut.
 
Man får mecka lite med sidostycket och remmarna till bettet på micklem för att fån det att passa. Jag vill gärna ha nosremmen lite högre upp så jag länger remmarna till bettet lite.
 
Om man vil ha Micklem i "bedre" lær og ikke vil kjøpe de i engelsk lær, så finnes det et merke np som selger micklem kopi i italiensk lær. Kjempefornøyd med mitt og billig var det også. Google på Lumiere anatomic bridle.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 176
Senast: Praefatio
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 565
Senast: anna_panna
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 885
Övr. Hund Om sisådär två år känner jag att det kan passa med ett hundköp. Barnen är i mitt tycke tillräckligt stora då.., dvs för att kunna förstå...
2
Svar
29
· Visningar
1 843

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp