Ps high jump storlek

Landet123

Trådstartare
Jag ska köpa ett ps, high jump. Men jag förstår inte riktigt vad dom olika storlekarna innebär. Jag har förstått att dom är små i storlek och ska då inte ha ett cob, utan normalt full.
Vad är full 3 för storlek? Vanligt full eller står det för någonting annat?

vad är cob 2?

*intalar mig att inga frågor är dumma frågor 😂*
 
På PS språk så motsvarar storlek 2 en normal ”cob”, 3 motsvarar ”full” och 4 ”xfull”. Du borde alltså rikta in dig på storlek 3. :)
 
Om du mejlar PS med en bild på din hästs huvud och hästens mått så kan de rekommendera en storlek. Du kan också plocka ihop rätt storlek via dem. Vår ponny t ex har full i nackstycke och nosgrimma men cob i sidostycken. Var inga problem alls och kostade inte mer heller.
 

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 112
Senast: LiviaFilippa
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 053
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 122
Senast: super
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 714
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp