Ps träns/ ps nackstycken

Swedenping

Trådstartare
Hej, jag har länge velat införskaffa mig ett ps träns. Mestadels för att jag tycker ps tränsen är grymt snygga, men också för att jag gärna vill ha de breda nackstycket. Jag försöker hitta begagnade ps träns eftersom de nya är allllldeles för hög prissumma för min budget.. :p
Men hur är det egentligen, är kvaliteten dålig på den nyare modellen?
Och vad jag uppfattat så är nackstyckena olika beroende på vad för träns den har suttit på, hur ska man då veta vilken storlek jag ska köpa? min ponny har normalt com i sina träns men kan ha stor ponny oxå!

Men eftersom jag inte kan lägga hur mkt pengar som helst på ett träns så har jag hittat ett annat träns som är betydligt billigare än ps, dock vill jag fortfarande kunna ha ps nackstycke till de tränset, skulle jag vilja veta om någon vet nåt annat märkesträns med bra kvalité och bra pris som har breda nackstycken eftersom ps är svårt att hitta..? :D

Tack på förhand!!
 
Absolut nyaste modellen tycker jag är jättefin i lädret iaf exemplaret jag har. Förra nya modellen var jag inte imponerad av de exemplar jag sett.

Har även ett i gamla lädret men det bra gamla. Inte lika bra som nya men helt okej.

Storlekarna varierar stort beroende på om det är nya eller gamla lädret. Så då får mäta och prova. Gäller även mellan modeller. Hur hästen ser ut, hur brett mellan öronbasen osv den har spelar också in för vad som passar. Dessutom hur nacken är precis bakom öronen (om det blir punkttryck eller ej). De är också lite olika breda i olika modeller.

Det finna flera grupper på FB med begagnade PS. Jag skulle i ditt fall fundera på att köpa ett annat träns med anatomiskt nackstycke dock om du bara vill ha det för utseendet.
 
Absolut nyaste modellen tycker jag är jättefin i lädret iaf exemplaret jag har. Förra nya modellen var jag inte imponerad av de exemplar jag sett.

Har även ett i gamla lädret men det bra gamla. Inte lika bra som nya men helt okej.

Storlekarna varierar stort beroende på om det är nya eller gamla lädret. Så då får mäta och prova. Gäller även mellan modeller. Hur hästen ser ut, hur brett mellan öronbasen osv den har spelar också in för vad som passar. Dessutom hur nacken är precis bakom öronen (om det blir punkttryck eller ej). De är också lite olika breda i olika modeller.

Det finna flera grupper på FB med begagnade PS. Jag skulle i ditt fall fundera på att köpa ett annat träns med anatomiskt nackstycke dock om du bara vill ha det för utseendet.
Vad rekommenderar du för träns som är snygga med en utformad nackstycke?
 
Vad rekommenderar du för träns som är snygga med en utformad nackstycke?

Beror ju helt på vad man tycker är snyggt och hur brett men vill ha osv. Men det är lättare med passformen på ett som inte är lika extremt brett som PS. Men jag är fel person att fråga - jag tycker de breda är fula och föredrar egentligen tex Hööks hunterträns nackstycke framför PS. hästen håller dock inte med mig.
 

Liknande trådar

Utrustning Ni som har hästar som inte gillar smala, raka nackstycken, vilka modeller har ni provat och vilka har fungerat bäst? Jag har ett...
Svar
6
· Visningar
1 045
Utrustning Hej! Jag vill köpa ett nytt träns (För jag behöver verkligen mer host host :angel:). Gick i tankarna att köpa ett pullar att hoppa samt...
Svar
17
· Visningar
2 340
Senast: LesPaul
·
Utrustning Jag letar efter ny nosgrimma till mitt PS-träns, den gamla versionen av Flying Change, brunt (mörkbrunt?) Eftersom jag har använt aachen...
Svar
5
· Visningar
1 173
Senast: Buck
·
Utrustning hej .. Ha funderat lite på deras produkter och läst och kollat och gått igenom hela internet . Enligt dom själv så ska dom ha patent...
2
Svar
20
· Visningar
6 400
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp