Har High Jump. Mycket bättre läder i det (2017) än det tidigare jag hade. Har fått plocka ihop storlekar, XF nackstycke, pannband och nosplatta, resten F. Mycket nöjd. Aldrig åkt av.
 
Jag hade ett brunt flying change deluxe för tre år sedan. Det var lite litet i storleken. Lädret var hyfsat mjuk men färgen skavdes av för minsta lilla. Det bruna försvann och det blev gråa fläckar lite här och där på tränset. Den nedre nosremmen passade inte i öglan utan var för tjock så jag fick byta nosrem två gånger innan den passade hyfsat i alla fall.

Har även köpt en lös käkrem från PS som jag har till mitt rundsydda kandar av okänt märke. Även den käkremmen har jag fått byta ut pga att färgen lossnat och den blivit flammig.

Men detta är ju några år sedan så kvalitén kan ju ha blivit bättre. Tyglarna jag har från PS har inte tappat färgen.
 
IMG_6019.JPG
Är väldigt nöjd med mitt high jump :)
 
Tyvärr så tror jag inte de är värda de priset de tar för dem med tanke på lädret ;-) klämt och känt på ett och nej och efter ha pratat med en sadelmakare som skulle hjälpa till att förlänga ett sådant träns och upptäckte hur dålig kvaliten var när hon skar isär de så kom jag helt av mig från att köpa ett. Köpt något annat i samma prisklass istället!
 
Tyvärr så tror jag inte de är värda de priset de tar för dem med tanke på lädret ;-) klämt och känt på ett och nej och efter ha pratat med en sadelmakare som skulle hjälpa till att förlänga ett sådant träns och upptäckte hur dålig kvaliten var när hon skar isär de så kom jag helt av mig från att köpa ett. Köpt något annat i samma prisklass istället!
Tänk att allt man behöver är ett snofsigt namn och utseende på utrustningen så går det att sälja för hur mycket som helst! Lustigt.. Nä ett PS träns blir det inte nu iallafall. Nån som har tips på bra bettlöstträns?
 
Har ingen egen häst nu men båda mina medryttarhästar har PS-träns och de är jättefina. Bra läder.
 
Jag köpte ett begagnat PS high jump och är nöjd med det. Inte bästa kvaliten på lädret men hästen trivs med tränset.
När vi var på SIHS så kände jag på tränsen i PS monter och tänkte att de nog spottat upp sig ang, kvaliten för tränsen de hade där kändes mjuka och trevliga så när jag kom hem mätte jag vår ponny enligt PS rekommendationer och fick vad jag skulle ha. Beställde enligt vad de sa att jag skulle ha (ett Pioneer). Tyvärr var tre av fyra delar för små ändå och dessutom kändes lädret hårt, veckade sig när man böjde det och hålen i nosgrimman var helt snedstansade så nä, det var verkligen inte värt pengarna så fick bli retur på det.
 

Liknande trådar

Utrustning Ni som har hästar som inte gillar smala, raka nackstycken, vilka modeller har ni provat och vilka har fungerat bäst? Jag har ett...
Svar
6
· Visningar
1 045
Utrustning Hej Alla duktiga, kloka och snälla hästmänniskor som finns här på forumet! Nu vill jag ha råd av någon som provat bägge hacken på samma...
Svar
1
· Visningar
728
Övr. Hund Hej fellow hundnördar! Skulle behöva lite hjälp i tänkandet kring en andra hund. Har för närvarande en snart 3 år gammal aussie-kille...
2
Svar
33
· Visningar
2 114
Senast: snorp
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 729
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp