PSofSweden vs Difference

palle

Trådstartare
Om man har en häst som inte tolererar tryck mot öronen, vilket sorts träns skulle DU välja ?

Jag vill veta för och nackdelar och gärna egna bilder också ;)
 
Sv: PSofSweden vs Difference

"Difference", utan tvekan. Motivering: PS-tränsen belastar området bakom öronen, men har en bredare anläggningsyta vilket fördelar trycket på en större yta. "Difference" belastar inte området alls, utan trycket hamnar längre bak.
Har dock inga egna bilder, eftersom min häst inte har några problem med att ha tränset i nacken (dock föredrar han träns med smala nackstycken, av någon anledning) ;)
 

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag har en häst som är känslig runt öronen när det kommer till just nackstycket på träns. Vi har provat många olika varianter...
Svar
5
· Visningar
1 110
Senast: Habina
·
  • Låst
Juridik & Ekonomi Min ekonomi har ju varit uppe för debatt här. Ja jag har haft skuldsanering Den ska enligt mina papper vara klar i höst, men användare...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
11 236
Senast: Bubbla
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 145
Senast: LiviaFilippa
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 544
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp