Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.

jemaha

Trådstartare
Har varit å plockat ut min pstav idag, nån som vet hur lång tid det tar innan man blir gravid?? Var så nervös på sjukhuset så jag glömde bort att fråga.. :crazy:
 
Sv: Pstav

Svart att saga eftersom det ar sa valdigt individuellt. Jag slutade med mina p-piller i slutet av april 2003, ar inte gravid an....
 
Sv: Pstav

Hormonerna från staven är ute ur kroppen efter 3 dygn, och enligt min barnmorska var det bara att köra igång efter det. Men sedan är det ju självklart individuellt hur lång tid det tar att bli gravid.
 
Sv: Pstav

När min mamma skulle bli gravid tog det flera år efter hon sluta med p-piller medans en annan i min ridgrupp vart gravid samma natt hon tog ut sin spiral å barnmorskan hade sagt 6 månader, så nu e allt dom planerat dom här månaderna bara å glömma, då bla en resa utomlands för 25 tusen!!
 
Sv: Pstav

Du kan bli gravid med en gång. Eller så tar det längre tid - men det beror inte på p-staven i så fall - när den är borta så är den, då påverkar den inte dina chanser att bli gravid. P-spruta däremot är lite trixigare, för den kan man ju liksom inte "ta bort" och det är lite olika hur länge effekten av den sitter i.

Tim
(som blev gravid så fort hormonspiralen åkte ut :o )
 
Sv: Pstav

Ok, tack för era svar! Får väl se hur lång tid det tar för mig då, ni blir väl de första som får veta.. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 449
Senast: Manji
·
Gravid - 1år Hjälp mig. Ge mig pepp. Slå mig i huvudet. Jag har precis plussat med barn nr 3 helt oplanerat :crazy: Har en 7-åring och en 3-åring och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 450
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 191
Senast: Amha
·
Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 750
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp