Pub med bra rom i Göteborg

marengo

Trådstartare
Hej! Någon som har tips på pub/bar/restaurang i centrala Göteborg där de kan tänkas ha bra rom? Några släktingar ska dit i helgen och vill gärna hitta något charmigt ställe/hak där de kan dricka rom. Fick frågan eftersom jag har bott i Göteborg, men var ett par år sedan och har aldrig beställt rom :confused:

Uppskattar verkligen alla förslag!
 
Hur bra är "bra"? Tänker du dig att det räcker med ett utbud av sorter som inte finns överallt, eller ska det vara expertnivå?
 
Hej! Någon som har tips på pub/bar/restaurang i centrala Göteborg där de kan tänkas ha bra rom? Några släktingar ska dit i helgen och vill gärna hitta något charmigt ställe/hak där de kan dricka rom. Fick frågan eftersom jag har bott i Göteborg, men var ett par år sedan och har aldrig beställt rom :confused:

Uppskattar verkligen alla förslag!
Hade frågan handlat om gin istället hade jag sagt Steampunkbaren. Jag har dock ingen som helst koll på hur de är på rom.
 
Hade frågan handlat om gin istället hade jag sagt Steampunkbaren. Jag har dock ingen som helst koll på hur de är på rom.

Steampunk brukar tillhöra mina go to-val också, de har åtminstone bra kvalitet på sånt de har, men frågan är hur unikt sortimentet av just rom är? The Bar har också överlag bra grejer, men är bäst på bourbon/rye. Puta Madre tequila/mescal. De tre kan man ju dessutom krypa emellan om det skulle vara aktuellt. :angel:

Flying Barrel vet jag hade romprovningar tidigare, men det är ju lite tråkigare över brädet.
 
Hur bra är "bra"? Tänker du dig att det räcker med ett utbud av sorter som inte finns överallt, eller ska det vara expertnivå?
Jag tror de skulle uppskatta ett 'unikt' utbud eller större utbud framför expertnivå. Tror mest de vill sitta på något trevligt litet ställe där de kan prata utan jättehög ljudvolym med hyfsad rom.
 

Liknande trådar

Fritid Min bror kommer ned till mig i helgen och det blir första gången han är i Göteborg. Så jag vill såklart visa honom stan från sin bästa...
2
Svar
23
· Visningar
1 564
Fritid Sambon och jag kommer eventuellt att stanna i Trollhättan en natt i höst och eftersom vi har noll koll på denna stad så behöver vi lite...
Svar
10
· Visningar
734
Senast: Maxilla
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 325
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 837

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kaninskrik
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Vi som letar häst II

Omröstningar

Tillbaka
Upp