Publik i MH hur många får man vara?

Mimmi_Babiana

Trådstartare
Det börjar närma sig MH för oss och det är vår första gång. Tanken är att husse ska gå med och en bekant till mig ska gå med och filma 🙂 Jag tänkte hålla mig bakom henne för att inte störa i något. Men jag undrar om de är okej att man är två stycken som går efter eller brukar det vara någon mer? Finns de någon maxgräns på hur många som får följa med bakom?
 
Det börjar närma sig MH för oss och det är vår första gång. Tanken är att husse ska gå med och en bekant till mig ska gå med och filma 🙂 Jag tänkte hålla mig bakom henne för att inte störa i något. Men jag undrar om de är okej att man är två stycken som går efter eller brukar det vara någon mer? Finns de någon maxgräns på hur många som får följa med bakom?

Nu med Coronapandemin så har de flesta MH jag sett haft publikförbud, så ingen utöver den som går med hunden har fått vara med.

Så du behöver kontakta klubben som håller i ditt MH och se vilka bestämmelser de har.
 
Nu med Coronapandemin så har de flesta MH jag sett haft publikförbud, så ingen utöver den som går med hunden har fått vara med.

Så du behöver kontakta klubben som håller i ditt MH och se vilka bestämmelser de har.

Jag har varit på ett MH nu under corona och då fick varje ekipage ha med en medföljande. Men enklast är om du kollar med arrangören. De borde ju skriva det i PM eller liknande infoblad inför MH.
 
Okej. Vad tråkigt. Hade velat föreviga med att filma. Ja vi lär väl bli informerade på plats vad som gäller.
 
Det är olika från arrangör till arrangör. En del tillåter bara en medföljare just för filmandets skull. Andra låter flera följa med. Där jag ska gå vill arrangören att man meddelar dom om man vill ha mer än en medföljare.
 
Nu med Coronapandemin så har de flesta MH jag sett haft publikförbud, så ingen utöver den som går med hunden har fått vara med.

Så du behöver kontakta klubben som håller i ditt MH och se vilka bestämmelser de har.

Lite synd nästan, publiken i sig är ju lite som en grej som också är lite intressant, tex att se hur hunden gör när man först ska gå vändan runt publikgruppen.
 
Man får till det momentet med funktionärerna även om det kanske blir en något mindre publikgrupp. :)

Vi var en grupp på ca 10 pers. Förutom funktionärerna så var det alla som skulle köra hund på förmiddagen plus deras medföljare med. Och medföljaren till hunden som kördes för tillfället. Men det gick bra att hålla avstånd tycker jag.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
8 758
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
914
Senast: Viva
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 254
Senast: ako
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 132
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp