Bukefalos 28 år!

publisher på MAMBO.. ? ..

B

BeastieBabe

Jag har nu blivit erbjuden att lägga ut hästhemsidan på ridskolans sida.. men jag har ingen aning om hur man ska få till det, jag kan inte det programmet man anväder och fattar inte hur jag ska göra.. är det någon av er här som vet hur man gör?

eftersom att jag inte får länka till sidor så kan jag PM:a till er som vill hjälpa mig.. för jag vet inte ens om jag förklarat det hela rätt om vad/hur man gör när man lägger upp grejer på sidan/servern och hur man får det att passa ihop.. :crazy:
 
Sv: publisher på MAMBO.. ? ..

Om det är samma som jag tänker på så är MAMBO ett CMS system ( Content Management System)
Man sitter och redigerar sidan via sin webbläsare.

Mambo är väldigt populär och har en drös massa plugin men kan vara riktigt jobbigt att förstå allt.

Finns mycke information på engelska men vara några få på svenska så om du söker på mambo på google så kan du se och få lite tips.
 
Sv: publisher på MAMBO.. ? ..

åhh.. det lät jättejobbigt.. jag som inte orkar lära mig allt det.. men vill ju ändå ha hand om hästsidan (du har väl sett den förr tror jag)..

frågan är kanske om man ska lägga ut snabbpresentationer på den sidan men bara
Namn - födelseår - stam och om man klickar där så kommer det en huvudbild.. och sedan har stora sidan med mer info länkad.. för det är så mycket text och jag tror att det kommer att bli apfult om man försöker få in all den texten i en kolumn som "bara" är 430 px bred..
 
Sv: publisher på MAMBO.. ? ..

hmmm problemet är att mambo kan se ut 1000 gånger olika eftersom beroende vad man har valt som ska finnas och var.

Det är det som är det bästa med mambo men det är även nackdelen för det är svårt att veta vad du ska göra.

Ska ta en titt på mambo men kan inte lova något
 
Sv: publisher på MAMBO.. ? ..

okai, tack så mycket.. :bow:
jag tycker att det känns som rena egyptiskan jag..
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är ofta arg. För att jag inte orkar. Vad gör man? Lägger sig ner och skiter i precis allting? Blir det bättre då? Jag tvivlar. Då...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
6 186
Senast: Wille
·
Kropp & Själ Det här dyker upp med jämna mellanrum på forumet. Vi är flera som har eller har haft fobier, både vanliga och ovanliga. Så, har du en...
10 11 12
Svar
225
· Visningar
9 858
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 464
Senast: tuaphua
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 897
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp