T

Tican

Funderar på hund hela tiden. Ska inte skaffa nu, men man måste ju planera.. ;)

Tänke såhär, tankar för PUDEL:
Finns i massa storlekar, liksom.
Söta.
Lång päls. :love:
Lättlärda och människovänliga.
Inte jaktiga! :crazy:
Såvitt jag vet inga hjärtproblem, höftproblem, ryggproblem osvosv..? :confused: :smirk:

Vill ha en hund att .. ha. :p Lite agilityträning, MYCKET lydnad, klarar inte av som mamma gör md Peggy, taxen. Labben har iaf jag lite koll på.. :mad: :p

Nåt som talar emor pudel? Inget som cavaliererns, som jag var så inne på förut, hjärtproblem?? :( :confused: :)
 
Har ej pudel själv men dem sägs vara riktigt trevliga.
Jakten kan finnas där så pass opp.
Ang pälsen så fäller ju inte pudeln, men den bör klippas/rakas av i mellan åt. Om du nu inte ska ägna dig åt utställnings fluffet. Som innebär badning, kammning samt föning och putsning.
 
Jag har haft pudel och jag har även träffat på en hel del pudlar uppe på vovveklubben. Det är jättemysiga hundar och de går att använda till nästan vad som helst. Lättlärda och trevliga om man står ut med pälsvården som den kräver.
Nu har jag en golden retriever och jag får säga att jag hellre borstar och klipper hundhår än dammsuger upp det ifrån golvet.
 
Vi har en underbar pudel, och nu kan jag inte tänka mig någon annan ras, hon är våran lilla snottra :love:
Vilken storlek hade ni tänkt skaffa?

Emma
 
jag har en brun mellan pudel...
pudlar är så snälla så jag kan inte se varför du inte skulle kunna ha en sån??
om det är agilityträning du vill hålla på med så säger jag bara GO FOR IT...pudlar(iaf min) är jätte bra på att hoppa...
vi fick höja vårat stakett med ca 50 - 100 cm.. han hoppar jämnfota över...
dock måste du lägga ner tid till pälsen..det är mycket borsta och så..dom kan få stora tovor som är som vadd..*inte kul*
angående jakt..nja..alla pudlar är inte jaktiga..med det finns dom som är..pudel är ju en fågelhund..min har MYCKET jakt i sig..han går inte att ha lös över huvudtaget...
fast som sagt..det är inte alla pudlar som är så..
min är ju "one of a kind" :smirk:

jag säger bara PUDLAR :love:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
28 383
Senast: Åsa A
·
U
Övr. Hund Då jag för tolv år sedan skulle köpa münsterländer var det svårt att finna valpar som såldes till annat än jakt, men ändå har jag...
Svar
4
· Visningar
2 292
Senast: beda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp