Pudeln i vardagsklipp..?

N

Nillah

Hej! Jag är lite nyfiken på hur pudeln ser ut under all den där pälsen ;P Alltså, hur en vardagsklippt pudel kan se ut. Jag har fått för mig att de ser ganska annorlunda ut i sitt utställningsklipp än utan, så därför är jag lite nyfiken ^^

Så, vad jag undrar är alltså: Hur ser pudeln ut "egentligen"? ;P Skicka gärna med en bild om ni har en bild på en vardagsklippt pudel :)
Anledningen till att jag undrar detta är för att jag funderar på att skaffa mig en pudel, då det verkar vara en jättego ras som passar mig bra :) Dock är jag inte jätteförtjust i de olika klippningarna, men de är ju inte heller något tvång om man bara ska ha den som familjehund ^^

Jag har träffat nån vardagsklippt pudel tidigare, men det är inte tillräckligt många för att ge mig en tydlig uppfattning om pudlarnas 'egentliga utséende' ;). Jag behöver se fler! :P

Så ni som har bilder, skicka gärna in! :D
:rofl:

Nillah
 
Sv: Pudeln i vardagsklipp..?

En pudel kan se väldigt olika ut beroende på klippningen. När dom är helt nerklippta tycker jag dom liknar en vinthund. Lägger in några bilder på Maja i olika "frisyrer", och en bonusbild där cleo (som jag var dagmatte åt för nåt år sen) och min gamla hund Molle oxå är med.

IMG_2177.jpg


IMG_3791liten.jpg


majahosmarwin5.jpg


CIMG2056-1.jpg


CIMG1807.jpg
 
Sv: Pudeln i vardagsklipp..?

KopiaavBild516.jpg

Till höger mamma och pappas pudel i vardagsklippning, till vänster mitt lurv.
En till variant.
bebis156.jpg
 
Sv: Pudeln i vardagsklipp..?

Låt mig presentera Max, stallpudel:
20564448.jpg

Hade tyvär ingen bättre bild på honom:o
 
Sv: Pudeln i vardagsklipp..?

Här är en halvbra bild på hugo med "lammklippning".
20566859.jpg
 
Sv: Pudeln i vardagsklipp..?

Nästan precis nyklippt på denna bild. Snygga rakade öron va?

Nalle2.jpg
 
Sv: Pudeln i vardagsklipp..?

Jag tycker bara man ser pudlar i vardagsfrisyr om du menar Lamklippning? Helt nerklippt? Det är mycket ovanligare att se en utställningsfrisyr på stan än en vardagsklippning
 
Sv: Pudeln i vardagsklipp..?

Missade en bild, här tycker jag hon är superfin :love:

CIMG4632.jpg

Underbar bild. Den klippningen var fin men kortare än det vill jag inte ha på min pudel. Jag gillar när de har som din på bilden och gärna lite man. De blir ju såååå fluffiga och goa.:laugh:
 
Sv: Pudeln i vardagsklipp..?

Har bara valpbilder i vardagsklippning då jag idg har honom i en klippning som påminner om babylejon men med smalare man

P1010314.jpg
 
Sv: Pudeln i vardagsklipp..?

Håller med, dom är absolut finast när dom har lite längre päls!
Nu är hon nerklippt, vi satsar på lydnad i sommar och hon känns piggare när hon är nerklippt så då får hon vara det.
Men till hösten ska vi börja spara päls igen!:love:
 
Sv: Pudeln i vardagsklipp..?

Håller med, dom är absolut finast när dom har lite längre päls!
Nu är hon nerklippt, vi satsar på lydnad i sommar och hon känns piggare när hon är nerklippt så då får hon vara det.
Men till hösten ska vi börja spara päls igen!:love:

Det är tydligen så ovanligt med pudlar i lång päls (förutom de man ser på uställning) att folk ibland frågar vad min är för ras. Jag tävlar med min i lydnad och han fixar inte den långa utställningspälsen så därför la jag det på hyllan och satsar på lydnaden och klippte ner honom lite. Idag har han man och han är superpigg ändå. Men den är betydligt kortare än utställningsfrisyren
P1011598.jpg
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Pudeln i vardagsklipp..?

Jag tycker bara man ser pudlar i vardagsfrisyr om du menar Lamklippning? Helt nerklippt? Det är mycket ovanligare att se en utställningsfrisyr på stan än en vardagsklippning

Jo, lammklippning är nog det jag har sett. :o:p Skrev nog lite fel i början.
Vad jag nästan aldrig sett och vill se, är en pudel som inte har så otroligt mycket päls på öron och huvud. Jag vill liksom se hur den ser ut där under :d

Nillah
 
Sv: Pudeln i vardagsklipp..?

Benskydd,
Hihi, åh så charmig :D :p

Nillah
 
Sv: Pudeln i vardagsklipp..?

pepp,

Ditt lilla lurv är underbart sött :love:
Toypudel? ^^ Gulligt klippt :p

Nillah
 
Sv: Pudeln i vardagsklipp..?

Jo, lammklippning är nog det jag har sett. :o:p Skrev nog lite fel i början.
Vad jag nästan aldrig sett och vill se, är en pudel som inte har så otroligt mycket päls på öron och huvud. Jag vill liksom se hur den ser ut där under :d

Nillah

Men i lammklippning har de inte mycket päls på öron och kropp. De är korta överallt i stort sett helt nerklippt
 
Sv: Pudeln i vardagsklipp..?

Men i lammklippning har de inte mycket päls på öron och kropp. De är korta överallt i stort sett helt nerklippt

Okej. Jag har i alla fall nästan bara sett pudlar med jämnlång och ganska kort päls, men med mycket päls på öron och huvud :p Vad ska man säga då? Lammklippning, + långhårigt ansikte, eller nåt xD

Nillah
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag kan väl inte vara ensam om att se helt olika ut i spegeln, på kort (olika beroende på om det är en selfie eller någon annan som...
2 3
Svar
55
· Visningar
10 817
Senast: Zinfernia
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nu under våren har jag gått på ett flertal anställningsintervjuer och även gjort personlighetstester i samband med...
Svar
4
· Visningar
1 828
Senast: cewe
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 168
Senast: Urigurien
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är ganska fascinerande att iaktta hur den här jobbsituationen påverkar mig, och vilken enorm skillnad det är att (ofrivilligt)...
Svar
16
· Visningar
2 714
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp