Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
själva nosgrimman har ju inget med att göra om hästen är stark eller inte. Nosgrimman och i det här fallet pullarnosgrimman håller igen hästens mun och hindrar den från att gapa. Försöker hästen gapa med pullarnosgrimman trycker det under hakan/bettet, mitt på nosryggen och mitt under käken.
Funktionen är nästan densamma som vanlig aachennosgrimma men dom ser lite olika ut. Sen vad man anser som finast är en annan sak
Därför att folk i sin desperation att täppa till/bromsa hästen drar åt så förbenat hårt! En pullarnosgrimma är snällare mot hästens "kindkött" också, av samma anledning...
Jag upplevde en skillnad på min häst mellan att rida terräng med aachengrimma och med pullargrimma på samma bett. Det kanske satt i mitt huvud eller också var han så lättmanövrerad att en så liten skillnad märktes
Hästmänniskan Jag skulle inte tycka 17 år var ett hinder om den är fräsch och idag gör det jag vill använda den till själv, men funderar samtidigt om...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller.
Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.