Bukefalos 28 år!

Pullargrimma????

nix...bara i ft-dressyren ...men det visste du nog redan ;)
 
Gå in på ridsportsförbundets hemsida/ändringar i TR finns med där nånstans jag läste nåt om pullargrimma där och jag tror det var i dressyrTR men eftersom jag inte använder det så läste jag inte så noga....
 
Vi förstod det :rofl:
FÖ. nej, pullargrimma är inte tillåtet i vanlig dressyr (visst inte att d va tillåtet i FT! inte för att det spelar nån roll för mej men... :smirk:)
 
Ändring i tr :D Man får ha pullargrimma i vanlig dressyr nu!

Nej jag tror inte man får det, men det står inte att det är förbjudet heller, det är borttaget. Har diskuterats förut här på Buke.

Om det inte specifikt står att en nosgrimma är tillåten så är den inte det. Det står att man får ha Engelsk-, Aachen,- och Remont-nosgrimma.

mvh Jessica
 
Nej men om du går in på Ridsportsförbundets hemsida och tittar på ÄNDRINGAR i TR så stod det nåt om pullargrimma i dressyr där...

Saxat från SvRF hemsida:
Mom 218
Nionde raden. Tillåtna typer av såväl..etc...bild på sid.10
Tionde raden. Ett bett skall vara gjort av metall eller hård, oböjlig plast och
kan vara täckt med gummi (böjliga gummibett är inte tillåtna).
Ingen form av...etc.. Meningen tas bort.
Sid.12 sjätte raden. Gemensamt för alla bett är att de måste gjorda av
metall eller hård oböjlig plast och kan vara täckt med gummi (böjliga gummibett
är inte tillåtna).
Åttonde raden. S.k. pullargrimma...etc..Meningen tas bort.
Tolfte raden. Läder eller textiltygel är tillåten vid ridning på träns.


Och som jag tolkar det ska man stryka den meningen som handlar om vad som gällt pullargrimma tom nu. Alltså finns ingen regel för pullargrimma längre...

Men som sagt för mej är det oviktigt för jag använder inte en sån ändå!!! =)
 
Pullargrimma är inte tillåtet, anledningen att man tog bort meningen var att allt som inte nämns i TR är otillåtet.

Har råkat ut i verkligeheten och därefter kontrollerat till högsta instans.
 
Stigbyglar måste man väl ha i dressyr enligt TR? Vill minnas att det skrevs in runt 1980 efter att det varit rabelder om någon i Göteborgstrakten tävlat lätt klass utan stigbyglar när man tagit bort lättridningen i travökningarna...

(Att man måste ha häst är väl självklart och regler för den finns och vad ryttaren ska ha på fötterna är väl också beskrivet? :angel:)
 

Liknande trådar

Dressyr Fast jag har svårt att tro att man inte kan få tillräckligt flashiga rörelser för att behålla intresset och samtidigt träna och rida...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 895
  • Artikel
Hästnyheter Nederländska Dinja van Liere, som tog brons på VM i dressyr 2022, tycker det är bra att det idag finns en större transparens inom...
Svar
10
· Visningar
1 418
Senast: fio
·
  • Låst
Dressyr Fristående fortsättning på tråden ”Operation X dokumentär på Helgstrand Dressage”, om avarter och hemskheter inom dressyrens värld och...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
56 940
Senast: Görel
·
Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
13 14 15
Svar
293
· Visningar
17 676
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp